2014. december 27., szombat

Akarom

Gyerekkorunkban ez az első, amit ki akarnak irtani belőlünk. Megvernek, megszidnak, vagy megszégyenítenek.
Nem akarom, hanem kérem szépen!
Aztán megy ez végig az életünkön. Még a tanításra szolgáló :-) egyházak is feszegetik a 'szabad akarat' lényegét.
Szabad akarni?
Nem szabad, hanem kell!
A múlt héten akartam felmelegíteni az egeremet, és visszahozni az életbe.
Egy napra sikerült. Töki azonnal megharapott, és kiugrott a kezemből, amint a saját akaratához jutott. Már a farkánál lógatva tudtam csak visszatenni a lányokhoz, majd később a helyére.
Egy napig evett, hancúrozott. Az egész nap róla szólt. Felváltva vittük neki a diót, tökmagot, almacsutkát... de jött az este, és Nufival elmentünk aludni. Éjszakára ismét egyedül maradt, és reggel nem akart már semmit.
Újra felmelegítettem, de ő már nem akart enni, nem akart mókuskerekezni, csak aludni.
Kinek az akarata erősebb?
Mikor kié?
Talán ha az akaratát állandó piszkálással fenntartom, akkor ellenségnek tekint, és védeni próbálja önmagát. Ha folyamatosan elvonom a figyelmét.
Hogyan lehet akaratot plántálni valakibe, aki lemondott róla?
Nagy kérdés.
Volt alkoholista a környezetemben, akire sem a szép szó, sem a kiabálás, sem a verés nem hatott.
Az hozta vissza az akaratát, amire nem is gondoltunk.
El kellett távolítani otthonról, és lassan, megalázva, kínok között visszaereszteni.
Kényes egyensúlyt tartva, de sikerült. Ennek már több, mint húsz éve, pedig volt, hogy azzal vitte el a mentő: Nem kell ruhát csomagolni, órái vannak hátra. Tán annyi se.
Nincs rá egyenmegoldás.
Nem segít rajta a pénz, nem segít a mártírkodó család. Lehet érte imádkozni is.
Az ima szerintem annak segít, aki imádkozik. Legalább addig elvonja a figyelmét.
Az önfegyelem felpiszkálása inkább művészi alkotás. Ráérezni egy vonalra, ami nem látszik, de valakiben megszületik, és abból kell kötelet fonni, és kirángatni vele. Olyan kötelet, mint a mágnes ereje. Vonzza a vasakaratot, bár ebből semmi soha látszani nem fog.
Csak az, hogy AKAROK-AKAROM

3 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

A vallásokban én azzal találkoztam inkább, hogy nem vagy többé te, hanem benned lakozik az Úr. Kiüresítvén magadat betölt az Úr akaratával. És ezen a címen semmit sem akarhatsz, mert az Isten elleni vétek, megtagadod az üresedést, megtagadod az Úr akaratát beléd hatolni. Ez pedig bűn. A bűn zsoldja pedig halál. így bezáródik a circle.
Hogy én akartam valamit, azt mondták, hogy képtelen vagyok az alázatra, mely létszükséglet az Úrral való feltöltekezéshez. Tévelygek, tékozlok, elveszett vagyok....

Unknown írta...

Ez az ószövetségi hozzáállás, amit Tóth Kornél Frigyes is leírt a Jézus vagy Mózes írásában. Teljesen passzol rá,

Muzsi Attila írta...

Nem, ezt ma alkalmazzák minden keresztény gyülekezetben....mai hozzáállás...(ha az utóbbi húsz évben nem alakult valami másként, mióta nem tettem lábam gyülekezetbe...de kétlem, a bevált marketinget nem szokták lecserélni..)