2015. január 28., szerda

Amikor egy tévé okosabb nálam

Rossz érzés.
Kicseréltem benne sok kondenzátort, és napokig üzemeltettem. Aztán összerakva is. A hiba vissza-visszatért.
Visszaraktam az összes eredeti alkatrészt.
A tévé hetekig ment hiba nélkül. Aztán újra kezdte.
Félretettem, tegnap meg ma bekapcsoltam, és semmi baja. Ma egész nap üzemelt.
Közben fűtöttem, egeret javítottam, kimostam a legújabb szerzeményem előlapját. Laci bácsi hozta öreg rádiómagnó. Sharp. Törött antennával dohányos kátránybavonattal, de a gombjai épek, és elég nagy hangzórói vannak. Jó lesz a másik házba kossuthot hallgatni. Mármint déltájt szokott vala irodalmi műből felolvasás. Nyárról így emlékszem.
Ma még valahonnét rákeveredtem egy történelmi vitázó oldalra, s végighallgattam. A második elemzőnél bealudtam, de a szerzőt és a 'támadót' feszültem figyeltem. Az utolsó öt perc még eztán jöhet, Nufi tanított, ezért félrevonultam, meg a Padányi Viktor Szumir nyelvrokonságot felfedező írását olvasgattam. Nála kezdem érezni az összecsengést először. Mármint írásból. Dudás Rudolf könyvéhez még nem nőttem fel.
Miért ez a csapongás?
Időnként ki kell üríteni egy javítási gondolatmenet helyét, és más programot futtatni. Holnap pedig újra szétkapni a tévét.
*******
Na itt van még egy leporolt írásom. A '90-es években busszal jártam dolgozni, és ha kevesen voltak, lecsüccsentem, s  papírra vetettem, majd később számítógépbe írtam át.
Ezek a nagyon kurták biztos Tétény és Kelenföld között keletkeztek.
*******

Bement.
Most mit csináljak?
Eredetileg csak levegőnek indult. Egy buboréknak, ami csavarta
a gyomromat, és most le kellene szállnom.
De hát annyi ember van a buszon.
Majd a végállomásig még van idő. Ott majd kevesebben lesznek.
Jesszusom! Egy egész iskola áll a következő megállóban. Meg
még piros lámpa. A végállomáson meg mindenkinek le kell szállni,
és onnét még 10 km hazáig.
De a kölykök úgy fognak röhögni rajtam, hogy biztosan elsüllye-
dek.....
Hátha moziba mennek. Meg a végállomástól nem messze a park-
ban le lehetne venni, és ...
de hát azt a parkot már feltúrták, és ...
... és ott a gödörben.....
 - Mondja! Maga ilyen büdös? - áll meg fölöttem egy részeg. - vagy
kintről jön? Be.. behúznám az ablakot.
Részegnek fogom magam tettetni. Azoknál ez természetes...
 - De mégis magából jön. Összeszarta magát?
Felpattantam a helyemről, és a megállóban a busz ajtaját feltépve
ugrottam a friss levegőre... Hhhhhhhh.....

 - Ébresztőőőőő! Kisfiam! Gyerünk. Egy munkahely már nem az is-
kola! Gyerünk gyerünk! Igyekezz már. És bezárom az ablakot, mert
tisztítják a csatornát a ház előtt. 



És itt egy fénykép a nap hőséről. Ma Nufi olyat csinált, ami titok, de én büszkén nézek fel rá érte. Ez az elkerülő útja Komjátinak. Én csak K0 (kánullásnak) becézem. A háttérben pedig a hegyek.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Látom felétek is változatos. Szerdán tavaszias, pénteken már havas.

Hanczur írta...

Nem baj. Mi így szeretjük. :-)