2015. január 4., vasárnap

Esik a hó!

Ismét sikerült elküldeni a címet tartalom nélkül.
Nem baj, majd folytatom.
Nufi megint volt templomban délelőtt. Én meg kaptam két centrifugát ősszel. ami rossz.  Majd jó lesz valamire alapon. Most megnéztem, mit tudok kihozni belőle.
Az egyiknek szétrozsdált a doboza, a teteje megpatkolva vassal, a motor nem látszott hibásnak.
Ezt kell bontani!
A szétszedéshez jó lenne célszerszám, de végül két csavart sikattyúba fogva sikerült a dobot rögzítő műanyaganyát letekerni. A gumibakjaiból egy elszakdt, vagy már olyan is volt, nem tudom, de nincs még felszerelve a nagysatum, nem indítottam be a motort. Valamelyik része leért volna a földre, nem akartam ugráló gépszörnyeteggel viaskodni.
A másik épnek tűnt, és a motor sem volt büdös. Akkor el kéne indítani.
A féket leoldottam, és kiszereltem a kapcsolót kézzel megnyomni. Odabenn nem kísérleteztem. Ha megugrik, megfogható lett volna a 230V.
A korhadt tető csavaros rögzítésű, ez patentos volt. Naná, hogy az öreg műanyag hullott miszlikbe, de az eredeti hiba is a műanyagfedél volt. A fülek elengedték a palástot, és a tető nem tudja megnyomni a kapcsoló és fékfelszabadító rúdját.
Rövid pihenő az alomszéken, és kigondoltam egy elfogadható megoldást.
Hátul a kapcslórúd végét kiegyenesítettem, és megfúrtam a tetejét a centrifugának. A másikból a kapcsolót mozgató gombot felhelyeztem a tengelyre.
Megnyomni így is csak lezárt tetővel lehet. Ajándékba adom itt valakinek. Ha eredetit akar, akkor venni kell rá egy új fedelet. A rúd visszaállítható eredeti állapotába is. Költeni nem akarok rá, és veszélyes sem lehet a felhasználóra.
Mi történt még?
Járatom az agyam, hogy Mózesnek miért kellett lehúzni a saruját, amikor az égő csipkebkrot megközelítette.
Akkor még nem voltak lehallgató készülékek. A saru sem gumiból - elektromosan jól szigetelő anyagból - készült.
Milyen infot adott a bokorhoz hívogatónak a meztélábas férfi?
Esetleg ha megijed, nem tud elszaladni, mert szúrja a talpát a mező?
Állandó foglalkoztatás, bűvészmódra  hogy minél kevesebbet vegyen észre? Csak a szöveg jusson el az értelméhez, és a keze, a szeme legyen foglalva a fel-le húzogatással?
Várom a megfejtést, mert elakadtam. Ha valakinek van ötlete, ne kíméljen!


 


2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Ezek a buddhások is feszt mezítláb mennek imádkozni, meg asszem a muzulmánok is, ha meg rájött Mózes, hogy az Isten szól a bokorból, valószínű ilyen megfontolásból tette, biztos ez valami tisztító szertartás.
Értetlenül téptem szét egy ilyen bot blendert, mert megszakadt a szála a tápkábelnek, hogy miért ragasztják össze az ilyet, elég lett volna pár kis csavar, hogy egy banális dologért ne kelljen eldobni az egyébként jó cuccot? Most van egy jó, újszerű kis motrom, s nincs mire használjam, de sajnálom is eldobni. A blender házát lehetetlen újraragasztani.
Utálom ezt a direkt fogyasztásra ösztönzést....egy életre kitartott volna.

Hanczur írta...

Megkérdeztem Pétert is, s bár értem a tanító célzatú magyarázatát, az én logikám nem fogadja be. Olyan, mint a tejtermék. Az egyik embernek létszükséglet, engem megkerget.
Az az izé micsoda, amit széttörtél? Nincs róla fényképed?