2015. január 8., csütörtök

Kirándulás Bódvaszilasra

Odakinn -8 fok, hóesés. Nem is emlékeztet semmi tegnapelőttre.
Egy tévéről elmúlt a szín, azt akartam ellenőrizni képminta generátorról. Vajon a SET-TOP-BOX (magyarul digitális állomás- vagy műsorkereső doboz) a hibás, vagy a tévé? ...de a néninek volt még két tévéje, hát megoldotta házon belül. Hazatérőben benéztem Péterhez. A centrifugáért jövő emberkét láthatom az udvarról - gondoltam én naiv - mikor beszélgetünk.
Péternek fogyóban volt a bűzrudacskája, hát elmentünk venni.
Az nem volt az agyamban, hogy Komjátiban - ahol összesen két-három gyerek lakik - nem lehet már dohányterméket kapni. De menjünk. Nufi - skype-on - tanít, legalább nem zörgök bele az órájába
Irány tehát Bódvaszilas.
Ha meg már ott jártunk, benéztünk Péter parasztházába, és felsétáltunk a kert végéig is. Meg azon is túl.
Egy református pap kertjének a végén mit lehet találni?
Másik református templomot. :-) A tövében meg katolikust.
Meg kéne nézni. Meg a kilátást a toronyból is. Meg a harangokat is.
Épp sétált felfelé a kollégája, Attila.  Korunkbeli kölyök, humora van neki is, de még új vagyok, nem illik azonnal kitekerni minden szavát visszafogtam magam.
A kulcsot megkaptuk. lőttem képeket, és ha kész vagyok az írással, be is szerkesztem ide a jobbakat. Sajnos a harangokról sok bemozdult.
Még meghívott Attila teára - mármint én teáztam, ők kávéztak. Megmutatta a felújított rezidenciáját. Tip-top a ház is, a templom is.
Megtárgyaltuk, hogy Péter jobban járt a puffertartályos kazánnal, mint ő s kandallóval... engem legjobban most a fűtés érdekel. Nem is tudom, hogy miért. ;-)
Nagyjából egyidőben készült a két templom.
Mondjuk a Komjáti nekem szebb, mert kisebb, és egyszerűbb, meg sok templomban nem jártam eddig, azt is leginkább orgonakoncertek kedvéért.
Most pedig szakemberek közé kerültem... és elviselnek.
És most jöjjenek a képek.
Ez pince. Talán érzékelteti, hogy milyen meredek hegyoldalon kapaszkodtunk fel.

Ezen talán jobban látszik. Az a fehér folt a kép tetején a templom.
A templom tövéből a katolikus templom látszik.... meg a hegyek.
Jókora parkoló fogadja az autóval érkezőket. Ezt mondjuk a fényképről vettem először észre. Először fel sem tűnt.
Íme a két vérszomjas házőrző. Őket is lekaptam, amíg a kulcsra vártunk.
Beléptünk.
Ilyen kazetták voltak a templom plafonján a felújítás előtt.

Most lambéria került a helyére.
Ez a kép már a harangok között készült az Esztramosról. A négy irányból három ablak nyitható, a negyedik nem.
Kidugtam a gépem Komjáti felé. A fák takarják Szilast, de a bódva völgye fenségesen szép látvány.
A parókia két épülete.
S
 Szilas a másik ablakból.
 Nem bírok betelni a látvánnyal.
Még a temető is olyan barátságos.
Ez a kép sikerült a középső (nagy) harangról. Az ásó-kapa mögé ez az elválasztó.
Nem harangraboló szinesfémgyűjtő a munkaruhában, hanem Péter jól becsomagolta magát a huzat ellen.

....
S ha elkészül a felújítás, a Komjáti református templomról is lesz képsorozat.

1 megjegyzés:

MJ írta...

Remek fotók! :)