2015. február 11., szerda

Hol az igazság?

Mindenhol.
Szokás szerint.
Ma nem mentem Péterrel kulcsátadásra, mert konfliktuskerülő vagyok. Meg idő kell a gondolataim összefésüléséhez.
A polgármesterünk visszakérte a csodaporta kulcsát. Túl nagy gázszámla jött.
Ott tartottunk öt filmvetítést a télen.
Ez ötször két órát ha jelentett. A szobában mindannyian fáztunk, vagyis sem előtte nem fűtött rá senki, és Péter visszább tekerte a radiátorok hőfokszabályzóját. Erre emlékszem is, mert telefonnal a fülén beszélte le, meddig tekerje vissza. Én meg az utolsók között jöttem ki. Csomagoltam a számítógépet, hangszórót, kábeleket, stb.
Még ugrattam is Pétert, hogy hol marad a filmek elemzése. A hideg miatt mindenki "sebzett vaddisznó vágtában" hazatért. Pedig közösségteremtő akciónak indult a vetítés, egy faluházban.
Eddig a történet feldolgozható adathalmaza.
Mitől lett magas a gázszámla?
Voltak minuszok a téli hónapokban. Össze kéne hasonlítani a tavalyi januárral, meg a korábbival. Hátha ez is támpontot ad. Ehhez kéne a régi számla, és újabb vitaok lehet.
Mit szeretnénk? Vitatkozni?
Nem. Közösen filmet nézni.

 Esetleg az iskola épületében is meg lehetne tartani, vagy a parókia egyik helyiségében, ahol 8-10 ember elfér.
Ez utóbbi Péter magánszférája is, és nem gazdálkodnék vele, az iskola épülete meg szintén hűs.
A volt polgármester felajánlotta még a malom épületében - az ő üdülője - a lehetőséget.
Ez kicsit kinn van a faluból, de nem vészes. kb. 200m. Itt szinte mindenki biciklizik. Nem távolság.
Még a templomban is van jókora fehér falfelület.
Lehet, hogy a kocsmárosunk is örülne, ha oda szerveznénk a vetítést. Igaz, akkor annak jogi háttere is van. Már ha egy tévét elhelyeznek, akkor is adót kell érte fizetni, ez sem jó ötlet.
Vagy járjunk házról házra, mindig másnál tartsuk, de ez sem járható. Nem mindig ugyanazok vannak jelen.



6 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Most pontosan a sorrendet nem tudnám neked felvázolni, de eljön az az idő amikor szembesíteni fognak azzal a problémával, hogy ki vagy te itt ebben a faluban, hogy jössz és osztod az eszet?
Amit biztosan tudok, hogy szar érzés.
Amikor saját pénzemen csináltam az árva gyerekeknek a forgács tábort, a híres atya felvilágosított, hogy működnek ezek a dolgok, azaz nem csak úgy, hogy megyek és csinálom, mert ki vagyok én, hogy márkanév alatt csillogni merek. Azaz, merészeltem a gyerekeket ingyen táborba vinni. persze akkor még nem tudtam, hogy termék az árva gyerek és kizárólagos használati jog van rajta.
Ha ez előre világos, nem áldozok rá öt hat évet az életemből potyára...

Hanczur írta...

Valamit félreértessz.
A filmvetítést Péter találta ki, és ő szervezte meg. Én meg nem vagyok vallásos, és nem járok kocsmába. El sem akarok húzódni a falu rendezvényeitől. Egyszerűen ez volt az, amiben kedvemet lelve jelentem meg.
Ma pedig megállt a fekete autó, és Péter megkérdezte, elkísérem-e.
Erre a feszültségre nem vágyva 'álltam ki' mellőle, de nem végleg. Azaz gondolkodom a mozizás újraszervezésén, csak nem harc árán.
Nufi még azt is felvetette, hogy csináljuk nálunk. Van gyöngyászon, számítógép, meg ami kell. Be is tudok fűteni. Persze ahhoz a hátsó szobát át kell rendeznem, és még más is juthat eszembe.
Akadt egy probléma, amit meg kell oldani, és nem indulatból. Legalábbis kihúzni szeretném a tüskét, nem mélyebbre tolni.

Muzsi Attila írta...

Lehet, hogy a részleteket nem ismerve dolgokat félre értek. De érzem miben jársz.
Majd meglátod, hogy az emberek hétköznapi élete, a délutáni szabad idejében eltöltött állítólagos szabad akaratából történő "kulturális" tevékenysége is le van védve, kordában tartva.
A magunk fajta jó hiszemű ember pedig persze nem adja fel könnyen, ha a gáz miatt nem lehet a közben filmezni, akkor a saját csűrben. De pont ez a gond, hogy a filmezés zavarja őket.
Nekem konkrétan azt mondták amikor a gyerekekkel ingyen foglalkoztam, hogy az nem jó, hogy ők pályázós milliókból nem tudják azt megcsinálni, amit én ingyen megcsinálok.
Ha félre is értelek, azért van szerintem közös abban amit te és én csinálunk...
Valójában ha passzívan is de egy rendszer ellen harcolunk...ez az igazság...

MJ írta...

Azért majd írd meg a megoldást. Ha lesz.

Hanczur írta...

Nekem ez nem harc. Csak az életem. Jó dolog beszélgetni emberekkel, és az is, ha örömöt szerzek nekik.
Ezért lettem műszrész is.
Olyat akarok csinálni, ami másoknak jó.
Sem a kiabálást, sem a veszekedést nem szeretem. Hamar elvesztem benne a fonalat, és megkukulok.
A nyugodt hibakeresés az én utam, és akkor használok bárkinek, ha nem lépek ki a nyugalmamból.
Persze lehet engem is kibilleteni belőle.
Ilyenkor a legfontosabb, hogy egyedül maradjak, és kimeditáljam magam belőle.
Most pedig egyszerűen nem hagytam belevinni magam abba a konfliktusba, amelyikben nem venné senki hasznomat.
Hideg fejjel, a háttérből segítek kigondolni. Ha van megoldás, akkor megkeressük.
Nekem akkor is lesz hasznom, ha csak rossz ötletet sorolok fel, mert más meglelheti a jót. Ha meg én bukkanok a jóra, akkor sem kell hozzá a nevemet adni.
Olyan vagyok, mint egy kurva. Ha jól dolgozom, másoknak örömöt szerzek, és nem szakítok szét családot. Ha rosszul, akkor nem kívánoznak utánam.
Inkább otthon keresik a gyönyört.
Nem félek én attól, hogy erőszakos kultúrharcosnak néz bárki. Ebben a közegben én vagyok kezdő.
Ezt éreztem Németországban is, mert még egy kisgyerek is mindent értett, amit én nem. Viszont amit én tudtam, azért megkerestek, és elnézték, hogy butább vagyok náluk.
Ha én itt pontosan ahhoz értenék, amihez ők, akkor nem volna sok keresnivalóm. Amit én tudok, azt nem csináltatom mással. Ők sem gondolkodnak másképp.
Nem én akarom a kultúrát idehozni, de amit tudok, azt bárkivel megosztom.
Nem a vetítésen múlik bármi. Ha tetszik a mozi, akkor lesz megoldás. Ha meg nincs rá igény, akkor lesz más szórakozás.
Nufi azt mondja, hogy össze kell állítani, hogy mit akarnak, akarunk megnézni, és előre kiplakátolni.
Lehet azon később is változtatni, de talán hozna még több látogatót.
Ha többen vagyunk, telelehelnénk a levegőt, és megvolna a fűtés fele. :-)

Hanczur írta...

@MJ
Úgy tűnik, van megoldási javaslat.
A polgármesteri hivatalban a számítógépszoba mindig fűtött. Oda becuccolhatunk filmet nézni.
Meglátjuk.
Ha mindenkinek jó lesz, akkor megy tovább a mozi.
Tavasszal, ha meg már nem kell fűteni, újratárgyalhatjuk. :-)
Hátha a hivatal is kedvet kap!
Most is a kedvenc közmondásomat idézem:
"Lassú munkához idő kell."
Minél több érdeket akarunk összefésülni, annál több türelemre, és 'kompromisszeumra' van szükség.