2015. február 23., hétfő

Kiszámítható vagyok

Az írásomból kiderül, mit is lépek legközelebb.
Vajon felborítsam azzal, hogy csak azért se?
Nem fogom.
A bibliát nem tudtam benyelni egy-két hét alatt. Nem azért, mert a hatása alá kerültem, hanem az ószövetséget nem hagyom ki. Az elejétől a végéig minden betűn végigvonszolom a szemem, csak az akaraterőpróba kedvéért is.
Vannak benne végre felfedezéseim is.
Hogy az úr fél a fertőzésektől.

"Mózes IV. könyve 5. rész

  1. És szóla az Úr Mózesnek, mondván:
  2. Parancsold meg Izráel fiainak, hogy űzzenek ki a táborból minden poklost, és minden magfolyóst, és mindenkit, a ki holttest miatt lett tisztátalanná.
  3. Űzzétek azt ki akár férfi, akár asszony; a táboron kivül űzzétek őket, hogy tisztátalanná ne tegyék az ő táborukat, mivelhogy én közöttök lakozom."

De még a gombáktól is. Kitiltja kovászt a lisztes ennivalókból.
Ez már korábban is megbökte a szemem.

Párhuzamosan olvasom a Zajti Ferenc könyvet is.
Ott ezt a tisztasági témát kívülről érkezett hatásnak írja le.

Egyáltalában az iráni szokások példájára szigorították a tisztasági törvényeket. A levitikus tisztasági törvényeket, a templomra és áldozásra vonatkozólag, annyira kiterjesztették, hogy "'bármi távoli érintkezés valamely hullával tisztátalanság-számba ment. Lehetetlen itt fel nem ismerni az Aveszta tanításának irtózását mindentől, ami a halottal legtávolabb is érintkezésben volt. A szóferi idő szellemi vezéreinek jelszava: "Készítsetek kerítést a törvény köré és a közvetlen közelben élő Ahura-Mazda követők példája a tisztasági törvényeket illetőleg új elemekkel termékenyítették meg a zsidóságot, amely elemek következetes fejlődéssel utóbb csaknem fölismerhetetlenné tették az eredetit és ősit". 

A felfedezésemet követően értem ehhez a magyarázathoz. Mintha az egyik bevonzotta volna a másikat.
Kiszakadásképpen emeltem le a villanyzongorát a szekrény tetejéről. Nufinak igértem, megpróbálom kibogarászni a református énekeskönyv dallamait.
Hihetetlenül nem megy.
Úgy lehet elképzelni, mintha görög betűkkel írt görög szöveget akarnék felolvasni, és a görög ábécé betűit egyenként fejteném meg papírból.
A kotta első két sorát betűztem igy ki. A két b előjelzést is a fejem keresztnek fordította, utána villant be, hogy leszállítandó, nem felemelendő a hang.
Percek múlva váltottam a Foxi Maxi zenéjére a fejemben, és újra megfejtegettem a vezérlőgombokat.
A végén megtaláltam J.S.Bach Jesus bleibet meine Freunde midi programját, és azóta a jutubin is megkerestem.
Talán másnak is tetszeni fog. Igaz, nem rap változat, de legalább időtálló... nak tűnik.

Az már csak hab a tortán, hogy a zongora tápja egy pukkanással kezdte. Egy Digital notebook tápegység volt. Még a scrap elől mentettem ki, és javítottam meg. Eddig jól dolgozott. Most pedig kaptam másfajtát Jánostól, és azt tudtam hamarjában átalakítani. Semmi komoly, csak a 9V dugóját cseréltem le rajta.
Ez 7V-os 3A-t tud. A régi 15V 2A-es volt. (Eredetileg a műanyag hátlapra rányomtatták, hogy 9V kell neki) Bátorságom régen is ellenőrzéssel indult. Szétkaptam a zongorát, megnéztem, mi fogadja a 9V-ot. Már nem emlékszem, de mintha háromlábú stabilizátor ic lenne a bemenetén, és 5V-os a procija. Tehát a 7V is elegendőnek bizonyult. Az 1A-os dugasztáp volt kevés, amivel először próbáltam ki. A felére még emlékszem, miként indítottam el.
A ceruza elemet egy órán belül kivégezte. Soha többé nem próbáltam elemről.

Nufi közelgő születésnapjára kaptam :-) egy ágvágót. Jó hosszú erőkarja van, és beüzemeltem. Jó erős. Viszonylag vastag ágat is elvág. Már csak válogatni és fedett helyre kell csoportosítani a gyújtósnak valót.

Érdekes, de az unalmasnak induló napom leírva sokkal zsufibbnak tűnik, mint más.
Hogy van ez?
Tudja a héja.
Én nem.
De vajon kiderült-e, mit hagytam ki a kiszámíthatóság elkerülésére a minap történéseiből?

:-)

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Én ezzel az aprólékos higiéniai istenes törvényekkel arra jutottam, hogy a nép általában bunkó és mocskos, mosdatlan. De ha attól jönnek le a részekre bontott feladatok, aki az élet és halál ura, azt tetszik, nem tetszik, be kell tartani.
Évek óta hiába mondtam, ne dobják a cigicsikket mindenfelé, mert mindenfelé dobták. Aztán szépen összegyüjtögettem és a lúdasnak megtömtem vele az utcai kabátja zsebét. Így rájött. De mindennel aprólékosan így kellett rávezessem a legapróbb részletekre...nem csodálom, hogy aki elkezdte a törvényeket kidolgozni, az Úrra hivatkozott...másképp nem ment akkor sem.

Hanczur írta...

Ehhez képest Semmelweis Ignác azért volt az anyák megmentője, mert elzavarta kezet mosni a hullakamrából érkező boncnokokat, mert piszkos kézzel turkáltak a lányokban-asszonyokban.
A tudás már rég megvolt, csak kellett egy doki, akit zavart a sok 'selejt'. A régi technológiához tért vissza, és sikerre vitte.