2015. február 9., hétfő

Megvan


Vettem egy 'ámítógépet egy unokatestvéremnek.
Kicsit felújítani a régit, mert már elavult. Igaz, nekem fel sem jött, csak kékhalálozott, meg leállt, amint bejött volna a bejelentkező képernyő, de legalább azonnal mutatta, milyen hibát keressek.
Az alaplap púpos kondenzátora, meg a vargáné és társa* tápegység meggyőzött róla, hogy jobb lesz valami neves gépet venni, és átrámolni a belét.

Így kap gyorsabb procit, két giga ramot is, és hozzáillő energiaforrást.
Eddig még nem gond, de meg akartam őrizni az eredeti képet, és belepaszíroztam a régi fehér dobozába.
Nem kellett volna.
A tápegység doboza pont letakarta a processzor hűtőventillátorát. Ettől nem csak a süvöltő hang lett zavaró, de a megfelelő hűtés is kérdésessé vált.
No, meg ha már szétkaptam, illik ki is pucolni.
A processzor hűtőbordáját négy tipli módjára működő műanyagszorító tartja a helyén. A négy műanyag csövecske kettéhasítva kerül a panel lyukába, és a közepébe tolt dugó belülről szétfeszíti, és ott marad.
Na, ebből egy cső féloldala letört.

Mindezt egy portalanítás miatt.
Keresni kellett megoldást. Csavar, vagy egyéb műanyag lyukkitöltő... mászkálás a műhely és a padlás között. Szerencsére előbukkant rég feledésbe merült  másik sérült, amelyiken volt még ép 'tipli'.
Most úra a régi. :-)
Átmentegettem az adatokat. Persze wincsit is kellett cserélnem. A CD író és a DVD elfoglalja az egyetlen PATA (széles csatlakozós) helyet, SATA (keskeny) meg volt rajta még három.  Így lett nagyobb területe is.
Este még ki kellett bogarásznom, miért nem működik a mikrofonbemenet.
Gondolom skypeolni akarnak vele, tehát az is fontos.
Hátulról már megy, az előlapi csatlakozó bekapcsolja a mikrofonbemenetet - hallom a sistergésből -  de a mikrofon hangját nem veszi.
Hátulról jó.
Ha ma bejön érte, akkor így kapja meg, ha van időm, akkor azt is kikeresem.
No meg feldíszítgettem Gimp-pel, Libre Officével, dvd író programmal.
Tulajdonképpen megvagyok.
Csak ne kezdejm vallatni, mert még találok valami hibát. :-) 

3 megjegyzés:

MJ írta...

Hozzá ne nyúlj! Hiba annyiszor van, ahányszor belenézel. :)

Hanczur írta...

Elvitte a tulaj. :-)
Örül neki.

MJ írta...

Akkor semmi hiba! :)
Na! Mára beszegem. Úgy működök már mint a kiégett bokszoló. Többet ütök mellé, mint rá. :)