2015. február 5., csütörtök

Miből lesz a kis boci?

Tehénből.
Feri telefonált, hogy most jöjjek. Elég szűkszavú fiú, és nem ismertem meg a hangját, csak később esett le, de gyors nadrágcsere után nyargaltam a magas hóban bringaháton húzóembernek.
Megérkezésemkor már kidugta a lábát a kicsi,

Ez még sokat nem jelent, mert hol visszahúzódott, hol jobban előbújt.
Közben megérkezett András. Feri a husángot készíti a zsinórhoz, hogy többen is belekapaszkodhassunk. A háttérben a "szülész" is feltűnik.

Nyugodt beszédű cigányember. Szeretik a faluban. Még a nevét nem jegyeztem meg. Majd megkérdem Feritől, és kiírom.

Már másodszor látom dolgozni. Látszik, hogy szereti az állatokat. Megbecsült ember a faluban.


Bemosakodás a zöld flakonos fertőtlenítővel.
burokrepesztés
Steril madzagot köt a borjú lábára,
... és már kinn is van. Feri épp elszaladt még segítségért, mert a nyári borjú nehezebben jött elő, többen kellettünk, de Bandi (ezt a nevet kapta) hamar előbújt. Hárman elegek voltunk. SzaladhattamFeri után, hogy ne hívjon senkit.


Ennek a képnek azt a címet adtam: Anya, itt vagyok!

... s az első érintés.


A tejfakasztó minibulin kapta meg a Bandi nevet. Feri ugyan Imrének akarta keresztelni, de András kardoskodott, hogy róla nevezzük el.
Nem baj, majd a következő viseli az én nevem.... már ha akkor is ott lehetek.


És egy jobb kép a Gazdáról is. Feri nem a tejfakasztó buli nyomát viseli a hasán, hanem magához ölelte az etetéshez használt börgét, Azon voltak a búzaszemek.., vagy milyen magok.
Egészségünkre!
Még egy kép a büszke gazdiról.
"Jó mulatság, férfi munka volt" :-)


2 megjegyzés:

MJ írta...

De nagyot nosztalgiáztam! Jó néhány bocit segítettem anno a világra. nagyon szerettem csinálni. :)

Hanczur írta...

:-) Nem is tudtam, hogy ennyi mindenhez értessz.
Ezek nekem mind holdbéli tudományok.