2015. március 14., szombat

I... gazodom a természethez

Látva, hogy a tömérdek gally megoldhatatlan kupaccá nő, beindindítom a monoton munkát, és nem méregetem az eredményt.
Tegnap Mari néni villanya kezdett szikrázni a falon, és a madzagja is csak ideiglenes tekerést kapott hétfőig. Most nem perceg, és János hoz sorkapcsot. Az enyém mind elfogyott, vagy ismeretlen helyen tartózkodik.
Azért a fa most is kopik az udvarról. Csak nem gondoltam volna, mennyire meghatározza a mindennapjaimat a tüzelőgyűjtés. Ez majd nyáron lesz kevesebb, de akkor jön a gazolás és a fűnyírás.
Ma megint nyirkos idő fogadott. Talán délután folytathatom az autót.
Pétertől kérdeztem, lesz-e tegnap mozi, de nem hirdette meg, hát talán vasárnap a jövő hétre.
Nincs összefogott gondolatsor a fejemben. Meghallgattam Nádasdy Ádám első öt előadását a nyelvtudományról. Az ötödiket újra kell, mert ha ledűlök, legtöbbször belealszom.
Majd letöltöm - ha sikerül - és faaprítás közben azt nyomatom a hátsó szobában a hangfalakon. A képek talán most nem olyan fontosak, mint amikor a nyelvállások és a kiejtett magánhangzók összefüggését tárgyalta-rajzolta.
Takarítanom kell a merevlemezeimen is, mert már a dvdírás is nehézkes. Nem mindig van hely a lemezképnek.
Lehet, hogy megint kell winyót venni? Legjobb arra gyűjteni, mert a mediabox mindig látja, és nem kell gondolkodni, mi hol van. Legfeljebb szétválogatni valami rendszer szerint.
*******
Most megszakítottam pár percre az írást. A polgármester toppant be.
Holnap lesz március 15. és nem szólt a himnusz az erősítőből. Nem volt baja, csak hangszóró kimenetre dugta valaki a keverőt. Egyforma 6.3 jack dugalj fogadja a végfokban. Jó kis cucc, már nem a BEAG kategória. Bár nekem azok is tetszettek.
Én meg készültem lemezzel, cédélejátszóval, kábellel. Legyen mivel kipróbálni.
*******
Tegnap még egy infofolyam ömlött rám. A német RTL valahanyadik historiacsatornája a pápákkal foglalkozott. A mediciektől egész a mostaniig.
Festmények, archiv felvételek Ali Akcsáról - nem tudom a helyesen a nevét, ráadásul a billentyűzetem is önállósítja magát állandóan. Ki kell mosni megint, biztos elpárásodott, és kiszárítva összerakni. Akkor megint jó lesz.
*******
János is begörcsölt ma reggelre, kórházba vitték.Vesegörcs, de már jobban van.
*******
Nekem meg feltámadni látszik a telefonom akkuja. Az Alcatel haldoklik, elővettem az öreg Motorolát. Ez utóbbi igazi buta telefon, szinte csak telefonálni lehet vele, és amíg működik, nem költenék nagyon másikra.
Siemensék leálltak a telefonüzletről. Azt a logikát szerettem a legjobban, amivel ők írták a telefonoprendszert. Azóta a Samsung is levitézlett, és az Alcatel is túl hamar lemerül.
Ez a butuska meg nem ismer sok hálózatot. Kiírja, hogy Westel, és van rajta térerő is. Kell ennél több?
Mondjuk egy szolgáltatás jól jön. A csengőhangokkal szétválogatom, ki hív.
Ez nem tud ilyet sem.
Na nem, mintha jelentene valamit, mert ha látom-hallom, hogy hívnak, úgyis felveszem, ha meg nem, akkor nem.
*******

Nincsenek megjegyzések: