2015. március 24., kedd

Újabb halálsikoly a baromfiudvarban

Tegnap végre felcsavaroztam a kaput. Ennek örömére kieresztettem a tyúkot és a kakast.


A macskánk azonnal ott termett, és a kapu réséből még a farkánál fogva visszarántottam.

Volt még teendő, mert a küszöbről nem lehetett bezárni, és ha jön a jobb idő, öntök betonból két combosabb vasbetonoszlopot, meg jól beásom, most viszont kicsavaroztam a küszöböt. Eltávolítottam a drótokból a felsőket, azt is más módon kell rögzítenem, s odaültem a székemre.
Kitrákotty jött, magyarázott, örült nagyon.  Később mindkét madár ott vett porfürdőt mellettem, és a macska is bejutott más úton.
Egyszercsak, amikor mindkét madár hátat fordított neki, belapult a támadó pózába.
Ekkor felmerült bennem, hogy focilabdának nézem, és felrúgom, de féltem, hogy ő lesz gyorsabb, és inkább odasétáltam hozzá, s leeresztettem, mint Nimród a megfeszített íját.

Nufi szedegette össze a kukoricásból szétröppent levél és szármaradékokat, én meg hátravonultam sötétedésig szecskázni.
A madarak lassultak, majd eltűntek.
Utánuk óvakodtam, de nem láttam őket, Nufi pedig verte a tam-tamot, be kell zárni. Látott rókatetemet nem messze. Pedig a rókatetem már nem eszik élő csirkét, kotyogni kezdtem, és kiderítettem, hová bújtak. A disznóól előtt a félig döntött létrán csücsültek.
 De hát be kell zárni.
Nem volt jó ötlet. Nem örültek nekem.
Először a kakas kezdett menekülni, aztán Kitrákotty is.
Körbejártuk az udvart, Nufi pedig fegyver után nézett, de csak két seprőt hozott. Kitört bennem a röhögés - de csak belül - hogy azzal sem tud utánarepülni, és inkább Kitrákotty elől elbontottam a ládabarikádot. Őt meg lehet fogni egyszerűen. Kotyog a megszokott módján, és nem tiltakozik. Be is tettem a hálószobájukba.
A kakas már érezte a vesztét. Találtam hozzá korcost, és az egyik saroktól futott a másikig, de kínjában bevágta a fejét a drótháló lyukába, és nem fért át sehogysem..
Vigyázva, hogy ne törjem el a szárnyát sem, - miközben már a két macska is ott örömködött, hátha nekik is jut valami -  átvittem a hálószobába. Közben legalább 120dB-vel terhelte a dobhártyánkat.
Ma reggel sem közelített. Csak lesett rám, most mi lesz.
Nufi hangját hallottam ott belül megint:
"Férfi kommunikáció."
Hát lesz még mit megtanulnom kakasnyelven. Meg a fűrészgéphez használatos hangtompító fülest is fel kell tennem , ha ez ennyire bolond jószág.


2 megjegyzés:

MJ írta...

Hát még ha csípős is lenne! :)

Hanczur írta...

Majd a levesben. :-)