2015. április 12., vasárnap

Dirib-darab, nem szól a harang

Még mindig a metélkedő a fő tennivalóm. Rengeteget zömült már a behúzott gallykupac,  de több nap van még a végéig.
A hátsó kerítéstől sikerült elhozni a kiszáradt gyújtósnak valót, ezek pedig hiába vékony fogpiszkálók, már eldugították a hátsó kályhát, mindenképpen kivárják a száradást, illetve komposztba kerülnek.
Nufinak felástam egy zsebkendőnyi területet. 3-4óra munka volt benne, de száraz a föld, locsolni kell, hogy ültetni tudjon benne. Sajnos a locsolócső rövid, veni kell hozzá toldót. Vagy áthozni a házi vízműt, és átszabni az igényeket.
Közben akadt némi elektromos munka is. Leégett a csengőreduktor. A kapcsolója beragadt, és ma kivallattam a  pókhálót is, amivel bekötözték.
Mármint értelmetlen kusza módon, és inkább gordiuszi megoldást választottam. Nyíssz. Új csengő lesz, és új kapcsoló. A vezetéket is forrasztva kötöm, nem villásdugó-lengőaljzat megoldással. Illetve nem a kisfeszültséget szakítom meg, hanem a 230V-ot. A ruszki csengőben nincs reduktor, csak valami parázsfény lámpa és ellenállásosztó. Esővédett helyen van a kapcsoló, jókora tiplivel rögzítettem, és fehér, nem barna a téglavörös háttérben, hogy ne vegyék észre. A vezetéket pedig egész magasan viszem hátra az oszlop tetejénél. Szinte látszani sem fog.
(Nem tudom kihagyni, mert nem ez az egyetlen ilyen kötés a házban. A villásdugón kinn van a feszültség, és 'mester' azt dugta be az aljzatba.
Ez a 8V-nál még nem birkózógép, de hátul a fáskamrához is ilyen bekötésű gumikábelt leltem. Kicsit elkorrodált villásdugóját azonnal levágtam, nehogy valaki véletlenül is rázógépet alkosson belőle.)


Nincsenek megjegyzések: