2015. április 2., csütörtök

Ritmus

Az enyém elég lassú. Igazodni kíván, mint sessionzenész a lemezfelvételen.
Megfelelnivágyás?
De hát erről szól a szerelem, a munkák zöme, és még a lélegzetvétel is, a föld forgása, s valószínűleg a nagy bumm elmélete, mely a kiáradások és összehúzódások elképzelhetetlenül tág időszakaszait írja le.
Ebben a ritmusban persze értelmezhetetlen a létem is.
Pedig kiderült, hogy minden mindenre hatással van. Még a gondolatom is pár pillanatra rám hangolja azt, aki engem olvas.
Nem nagyon szabadulok a Kárpát medence történelmétől mostanság.
Az élőlény Föld elméletétől, és a rajta újra és újra kivirágzó kultúrák láncszemeitől, melyek illesztékeit Pap Gábor a barlangrajzok képírásából, Jásdi Kiss Imre a nyelvi és geológiai lenyomatokból nyomozza ki, s pont magyarul. Borbola János az egyiptomi képírásból, Bartók, Kodály a zenéből, és ez a sor nem teljes. Ki ne felejtsem Fejes Pált!
Itt van mindenki a monitoromon. Van aki jutubin beszél, van aki betűkkel adja tudtomra, és újra hallgatva a szövegeket, visszakeresve a bekezdéseket favágás közben, vagy Bélát etetve be-bevillannak összefüggések, s mint az álom, eltűnik rögzítés nélkül. Írigyen gondolok az alkotóképes emberkékre. 

Elakadtam. Csapongni kezdtem Lou Bega, Nirvana unplugged után, pár sláger sramli zenére.
Nagy nehezen eszembe jutott a Kasermandl után. Először a mandula, később a sajt jutott eszembe, csak a he(ü)lyesírással akadtam össze. A nemlétező bajszom. Ez a tiroli humornyik társaság két főből áll, és utolsó német utamon találtam műsorkazettáját kidobva. Megszerettem. Viszonylag jól követhető a tájszólás ellenére is, és a tangóharmonika  bevonzott. A kazettámon összekötő szövegeket is mondanak. Többek között egy politikait, aminek Orbán Viktorra fordított változatát már hallottam itthon is.
Meghal a miniszterelnök, és felmegy a mennybe. Ott pedig fel-alá járkál morcosan, és Szent Péternek fetűnik.
 - Mi bajod? - kérdi.
 - A helyemen ülsz!

:-)
Szabadfordítás, eredetileg több szereplős és fejből írom, rég volt magnóban a kazetta, de aranyos vicc, és a poént megjegyeztem.


Nincsenek megjegyzések: