2015. május 10., vasárnap

Elszállt

A tegapi gondolatsor.
Nem tudom felidézni.
A gácsérunk is. Csak ő másképpen.
Belassult, majd úgy tűnt, kibicsaklik a lába, és aztán nem szaladt. Az utolsó napjaiban már az ólba is én tettem be, meg enni is én hoztam ki. Aztán feladta, és nem evett-ivott többet.
Körbeszaladtam a szomszédot és Jolikát, de a diagnózis a halálos ítélet volt. Levágtam.
Azt hittem, rossz érzés lesz, de szokatlanul könnyen ment. Hagyta magát.
Odatettem a zsebkohóra a nyaranta mosogatónak használt vájdlingot, és abban melegítettem vizet. Órák hosszat cibáltam a tollait. A szárnyából jött ki a legnehezebben. Az állatka nagyobbik fele a toll volt.
A beleit kitettem a macskáknak, de ezek finnyás nők. Megszagolták és otthagyták.
A madármaradványok épp belefértek a kuktába, és tegnap ebédre félig megfőttek. Nufi még visszatette főni másfél órát, de volt más kaja is, majd ma eszem meg a maradékot.
Jolika pedig látva elkámpicsorodott képemet, adott nyolc kiskacsát.
Most én vagyok a gyámjuk, vagy anyjuk. Mindegy, szóval darálom nekik a kukoricát csalánnal, meg keverem hozzá az indítótápot.
Nufi itatókat nézett a neten, és első ötlet a pillepalack volt, aztán rögtön beugrott a gyümölcslés papírdoboz. Nyitottam három léket az oldalán, és az nem gurul el. Egy lékbe egyszerre két kacsa feje fér be. Fél litert ha beletöltök, akkor nem borul fel. Csak ha már kiitták.
Almozni pedig azt olvastam, két naponként kell. Szerintem naponta is muszáj lesz.
A papírdobozból egy kiöregedett polcba kerültek. Az osztófalát kivettem, és a hátlapját újraszögeltem. Most a ládává nemesült bútor a hátán fekszik, így nem tudnak kiugrani a csöppségek.
Infralámpával melegítem őket. Úgy látom, kell is, mert a vizet mégis magukra pocsolják.
Amikor beteszem a kaját és a vizet, elindul a vándorlás. Két pocs-pocs az itatóból, néhány a daraporból és vissza. Ez pedig zsongással és síp-síp-síp hangokkal jár.

Más.
Nufi most érkezett a templomból. Péter a bibliaértelmezés sorrendjéről (is) beszélt.
Nekem más a hozzáállásom. Az elején kezdek el egy könyvet, és a végén fejezem be. Ha szétforgácsolom is magam, mert több témát gyömöszölök egyszerre a fejembe, azért ragaszkodom a saját rendemhez.
Amíg Mózest ki nem végeztem, nem lépek tovább. És ha a jellemfejlődés primitív szakaszát nem járom meg, hogyan léphetnék tovább?
Csak nézzünk meg egy óvodás korút, milyen energiával veszi el a neki tetsző játékot a másiktól, ha ő az erősebb! Internátusban már szét kell osztania a pakkot, s ha gyermeke lesz, éjt nappalát, a házát, a vagyonát átadni az utódnak.
Ha hihetünk a szfinx -oroszlán időkapcsolatnak, akkor már legalább a harmadik precessziós időszakot láthatjuk be a jeleken keresztül. (Oroszlán, halak és vízöntő kezdődik.) Ki sem merem számolni, mennyi idő ez.
A képírás előtti barlangrajzok, kézlenyomatok pedig 2 huszonhatezer éves 'éven' mutatnak túl. (Fejes Pál nyomán)
Nekem pedig ehhez egy hivatalos mankónak ott a biblia. A betoldásaival és kurtításaival. No meg miden más. A genetika, a józan paraszti megfigyelés is.
Egy pap is megszenved az értelmezésért, hát még egy másra kitenyésztett  elme. Tegyem hozzá, mert engem nem köt a hit, hogy őszintébbnek tűnik a sámánok révülésben elmondott kinyilatkoztatása, mert ők bizonyosak benne, hogy nem az akarat, hanem a 'sugallat' közvetítői.
Nem is látok bele egy pap felkészülésébe. Bár ha a bor kellék a szertartásban, akkor a révüléshez lehetett köze. Csakúgy, mint a sámánok gombájának, a guruk füstölőinek.
Ezt magamon is látom. Talán távoli a hasonlat, de amikor nincs indító tevékenység a napomban, akkor fázni kezdek, összekucorodom, és bealszom hamar. Ha viszont fizikai aktivitással felpörgetem magam, több oxigén kerül az agyamba, indul az 'élet.'
No, hát vasárnap van. Odakinn csúnya idő. Megyek hűtőpolc rácsért a 22-be, és ha nem esik, folytatom a madárkifutót, ha esik, akkor a tévéjavítást.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Mindig is szerettem nézni hogy a kiskacsák milyen művészi tökélyre tudják vinni a pocsékolást. S így is aranyosak. :)

Hanczur írta...

Inkább az átázástól féltem. Ki szoktam venni a vizet, meg a kaját, és csak amikor reklamálnak, akkor rakom vissza 1 órára.