2015. május 31., vasárnap

Hetedhét ország

Kis világlátás volt az elmúlt napok élménye.

Elbicikliztem Miskolcra. Laci bácsinak szállítottam az ágybetétet, és Nufi noteszgépét is, hogy Sáriéknál kiderítsem, vajon jó-e a SATA portja, vagy nem.
Hát minden más merevlemezzel együttműködik, csak a Hitachi utóddal nem.
Czumi.
Az utat szokatlanul nehezen tettem meg. Biztos a bioritmusom a mélypontjain járhat.
Anyunál kicseréltem a csaptelep szelepét kerámiára. A gumis már nem volt megoldás. Laci bácsi többször is cserélte.
Meglátogatott Dudás néni is, és szomorú hírt mondott. Lipcsei Csabi - általános iskolai osztálytársam - meghalt. Tavaly novemberben... ha jól jegyeztem meg. Jó tanuló srác volt, őrsvezető, meg a házunk előtti tiszti bérházban lakott. Az iskolából hazatérőben Szalai Zolival hármasban hintáztunk a porolón beszélgetve mindig. Ők ketten az oszlop mellett kapaszkodva a szélén, én meg középen.
Később építészmérnök lett. Még az előfelvételis katona korában találkoztam vele. Leveleztünk is. aztán elköltözött a Balaton környékére. Többet nem láttam. Az egyetlen osztálytalálkozónkon - amire elmentem - nem volt ott.
Hm. Rossz érzés elbúcsúzni tőle így gondolatban.
Megjártam  Zsarnai piacot is. Pár aprósággal tértem haza, meg a bringás boltban vettem Péter bicajához küllőt.
A hazaút rekkenő hőségben, majdnem négy órásra sikeredett. Szendrőben pihentem, és ettem egy almát meg egy banánt. Az órát nem néztem, de a Bódva folyó mentén már minden faluban megálltam inni és mosakodni a nyomós kutaknál.

Este meglátogatott Irénke, és kigórta a tyúk alól a szalmát, megnéztük, hogy a 21 tojásból négy csirke lett. Egy embrió volt a szalmában, meg egy tojást találtunk egyben. A többi szőrén-szálán eltűnt.
Amíg odavoltam, megérkezett a Borbola DVD is. Este az egyiket, ma reggel a másikat néztem végig.
Előadás van rajtuk, és animált geometriai ábrákkal visz be a piramisok tervezésébe.
Nagyon jó.
Elmondja, hogyan őrizte meg a magyar nyelve a hetedhét szóval ezt a tudást.
Tehát a hetedhét országból érkező mesehős e hetedhét uruság, azaz tudás tudója.  Ez utóbbit már én fűztem hozzá.
Most Nufi megy a templomba, én pedig megigértem, hogy Bélát betolom az előtérbe, hogy ő is meghallgassa Péter istentiszteletét. (Zavarja, ha előadásnak nevezem a beszédét.)

****
A két kép a szendrői rendőrség épülete előtt készült. Jobb kezemben alma, a balban a gép. :-)

3 megjegyzés:

MJ írta...

Én nem pedáloznék ekkora távokat ilyen kuka melegben. Csak gratulálni tudok! :)

Hanczur írta...

Miért? Ennél nagyobb melegben is megjártam már egy-két éve, csak most túl sok kilót engedtem fel magamra télen, és már nem egyedül vagyok, hogy megálljam zabáláa nélkül itt.
Pedig rá kell állom a fékre, ha nem akarom a nadrágparkom lecserélni. Mert azok meg összementek a téli hideg szekrényben.

MJ írta...

Miért? Jó a kérdés. Mert hát járatom itt a szám, oszt én meg ebben a kuka melegben órákig járom vizet fütyülve az intésre a déli nap ártalmairól.