2015. május 17., vasárnap

Meglepetések hétvégéje

Kezdem a legkisebbel.
Lecseréltem az olajat a Hondában.
Miért? Semmi sem megy egyszerűen. Az elektromos láncfűrészt vettem csak elő, mert nem kemény fát daraboltam, és a lánc kenéséhez kellett a fáradtolaj.
Nufi egy olvasója jelentkezett be hét végi látogatásra, és el akartam pucolni a fáskamra elől a felgyülemlett karvastagságú gallyakat.
Az aprításhoz elég az asztali körfűrész, de ahol bonyolult formák maradtak hosszú vékony ág egy törzsmaradvánnyal, ott kellett a láncfűrész. Nyissz, és mehet az asztalra. Ezért feltölteni a benziest nem akarózott.
Nóri egy aranyos lány. Akkora pakkal érkezett, hogy zavarba jöttünk tőle. Mindenféle fűszernövényt, spárgát és olvasnivalót is kaptunk. Nufi pár grulyalángossal meg bolti sütivel készült.
Jött még közben a "mondd anyádnak, hozzon pénzt" autó. (Family Frost) Nufi vett jégkrémet is, de nem csábult el a leányka.
Az idő javarészét a teraszon beszélgettük át. Aztán elsétáltunk a kert végéig. Bemutattuk Nufi rózsakertjét, a köles és zabnégyzetem, meg a szénapaplan alól kikandikáló növényeket.
A kis szilva és almafáim is zöldek maradtak.
Ma már továbbültettem még ötöt, és holnap befejezem,
Itt jártak Melindáék is. Este Laci szomszéd - Budafokról - elhozta aMálna PC-jét, de a tápja otthon maradt. Volt még egy talált - az elektrotanyán 'kukázott'-nak becézett - pc, amiről kiderült, hogy sima külső wincs. A dobozán egy USB és két firewire aljzat.
Ahhoz képest, hogy kidobták, rengeteg személyes adatot rajtahagyott a volt gazdi. Midegy, mert Laci leformázza, és majd munkára fogja a gyerek gépében.
Ma reggel ismét volt meglepi.
Egy tündér újabb csomagot hagyott az ajtónk előtt sok befőttel, ültetni való magokkal, meg finomságokkal. Köszönjük. Csak sejtjük, ki volt az adományozó.
Ma már összeraktam a TESCO-s fűszegélynyírót is. Laci bácsi vett hozzá csapágyat Miskolcon. A török bigyó sokkal elrősebb, bár lehet, hogy sokkal véknyabb damillal ez is jó volna.
Amikor megvettük, az egész udvart végignyírtuk vele a 22-ben. Akkor jól 'muzsikált'.
Most már van két török, egy Einhell, és a TESCO kütyüje. El vagyunk egy darabig, mit Hugyos Józsi bácsi a budin Markosék Mélyvizelőjéből.
Nufi megjegyezte, hogy nem fényképeztem le a kacsákat, mert már biztos, hogy több, mint kétszer akkorák, mint amikor kaptuk.
Majd holnap pótolom.
Addig is pár birka.
Nufi hozzászólása: "Ilyen fűnyírónk még nincs."

5 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Ezen már gondolkodtam, hogy élő fűnyírót állítsak be ide hozzám, de ez aztán mindent lenyír...pedig felőlem nyugdíjba is mehetne, ha a virágokat nem bántaná....

N írta...

Igen, hazafelé menet láttam a valószerűtlen méretű birkákat, amint egy pasa méltóságával hevertek a birtokuk közepén. Rátok gondoltam, meg arra, h nem kellene sokat kínlódnotok a gyümölcsös környékén...
Hogy tetszik a Szinuhe? Van még belőle?

Hanczur írta...

@Attila:
Szerintem csak kerítés kérdése. De egy állat unatkozni fog. Társas életet él. Ha elsétálunk mellettük, odajönnek a kerítés közelébe, és hívogatnak: BEEEE!

@Nóri:
Az állattartást kicsiben akartam elkezdeni. Budafokon kezdtem háziegerekkel, később a mongol futók, itt jöttek a macskák, kaptam a japcsikat, majd a kacsákat, és most kiskacsák után nemsokára kikelnek a tyúk alatti tojások.
Ezek szinte befektetésmentes állatkák, és a birka már nagyobb méret.
Nem zárkózom el a tartása elől, csak fokozatosan akarok felnőni a feladathoz.
... és fogalmam sincs, mibe kerül, meg gondolom, ott már az állatorvost is el kell tartani, meg biléta a fülébe, és egyéb adminisztráció.
Ezeket még ki kell nyomoznom, mielőtt belefogok.
A következő emlős különbenis a nyúl lesz. Mármint a tervek szerint.
Állítólag lesz még patkány is... ha terményt tartok itthon, de az önkéntes alapon.

Hanczur írta...

A könyvet meg majdnem elfelejtettem. Az első fejezetet olvastam el. Tényleg olvastatja magát.
Van benne egy írói fogás, amit ismerek, csak zavar. Ha meg tudom foglamazni, körbejárom, és azt is, mi zavar benne. Ha nem, akkor marad az én titkom. :-)

MJ írta...

Akkor hétszilvafás leszel vagy hét szilvafás? :)