2015. május 27., szerda

Sok kudarcélmény után az első működő valami

A kudarcokat nem fogom felsorolni, csak a jót.
Beindult az első 100db LED-ből épített fényforrás.
A kapcsolást Skori honlapjáról vettem. Szinte eredeti lakatrészjegyzékkel. Három kondiból raktam össze azt, amit ő kettőből, és a pufferkondit is három kiszolgált elkoból.
Üresjáratban felment 80V fölé a feszültség. Nekem 200Vos kondik kerültek bele, ezért nem izgatott, de amint ráakasztottam a LEDsorokat, már csak 65V maradt rajta. Majd játszom még az értékekkkel, de minden LED világít, és ez már siker.
A próbapanelem egy darab plexi lap. Abba fúrtam a 101 lukat. (Egyet elnéztem, de üsse kő!)
Az 'áramkorlát' úgyis a 3db 330nF-os kondi ESR értéke. Oda kell még pakolnom, hogy elérjem a 75V-ot. Aztán meglátjuk.
Pár perc üzemidő alatt nem melegszik. Bár a fénye sem túl nagy.
A NET-en rendeltem két 1000-es csomagot. Az egyik meleg, a másik hideg szinű fehér.
Megjött a bumfordi telefon is. Masszívot válsztottam, mert a régi egy nap alatt lemerült, és jó nagy akkuja van, amitől hosszabb készenléti időt várok el.
A tegnapi esős nap megrengette a kacsákban a hitemet. A legkisebb, a fehér már lelapult a földre, a többiek taposták, úgy melegítettem vissza a kezemben, és - bár Nufi külön szobát akart neki - visszatettem a többiek közé.
Eddig jól döntöttem. Tegnap éjjel újra az infra lámpa fényénél aludtak.
Ma mindenki egyformán aktívan követelte a kaját, és hogy kivigyem a fűre. Ez utóbbit nem érték el.
A 79dB-s sípolást megpróbáltam csillapítani.. Kiraktam a bejárati kettős ajtó közé őket, de még így is nehéz volt a Borbola könyvet olvasni. A Kikeletet.
Hát kemény vége lett. Az összefoglalásban már megfogalmazta, hogy a Szent Korona pantokrátor képét azért döfték át a kereszttel, hogy eltűntessék a hieroglif ábrázolású egyiptomi hatalmi jelvényeket. A kapmót és a korbácsot.
Nem ez a hivatalos neve, de tudom, hogy erről bárki ráismer az uralkodók (itt Osiris, mint mindenható) kezében V alakot bezáró eszközre.
Ez annyira illeszkedik a tegnap meghallgatott Ludányi Horváth Attila videojára a jutubin.
Nem egyet hallgattam meg, de utalt Borbola bosszankodására, hogy mindenki bolondnak nézte, amikor magyarul kezdte értelmezni az egyiptomi képírást. 
A Rhind matematikai papirusz feliratában megpillantotta a szorzótábla hiányosnak látszó, ám magyarul értelmes négyes és nyolcas azonos hieroglif jellel rajzolt számjegyét, mert csak magyarul kezdődik a két szám N betűvel.
Előhúztam német magyar és orosz félműveltségem számjegyeit, és elfogadtam, hogy ez így van. Kelta nyelvet nem ismerek, de keresek majd szótárat hozzá. :-)
Na jó, mondok rosszat is.
Tegnap az ÉMÁSZ többször is lekapcsolta a hálózatot este. A gépek megálltak, de az élet ment tovább, én valamit néztem a tévében is. Szoktam ellenőrizni, mekkora a bejövő jel, és mennyire pontos.
A harmadik-negyedik után már nem jött vissza a kép. Gondoltam, kiütötte a sorvégtranzisztort.
Ma aztán kiderült, nem a tévé, hanem a SET TOP BOX.
Ez így egy kicsit drágább lesz. A táp lüktet, le-lekapcsol. Már a kis pilács sem villan fel az elején. Mérőműszerrel látom, nem szakember  ebből semmit sem látna. Valami zárlat lehet, és majdnem biztos, hogy újat vehetek.

Nincsenek megjegyzések: