2015. június 5., péntek

Fülledt meleg


Egyik végletből a másikba. Persze én örülök neki, Nufinak sok, de a szelídebb átmenetek jobban jönnének.
Tegnap anyunap volt. Elhozta Nufi gépéhez a wincsit, és nagy hévvel belepakoltam. Közben Laci bácsi kezében a felújított kasza tört el. Igaz, csak a nyele, és a végét levágva még javítható volt.
Nufinak nem tetszik már az öreg notebook. A billentyűzete vacak, és a hangja is nagyon recseg.
A hangjára van ötletem, a billentyűzet megint pénzes dolog. Úgy döntöttem, marad az enyém. A hang egyenlőre nem fontos, a billentyű pedig vagy külsővel, vagy odafigyeléssel használandó.
A darálómotor javítását félretettem, mert megrettentem a kiöregedett szigetelő anyagoktól. Ha bontom a motor belső kötéseit, a ráhúzott kikeményedett műanyagcsővel lepattog a lakkréteg is a drótjáról. Vagy újra át kellene itatnom lakkal, vagy újratekercseltetni. Az pedig nem két Forint.
Majd egyeztetek Sanyi bácsival.

Az első képen a motor állapot, a másikon a fázistoló tekercs előtétellenállása, - ami egyúttal a hőbiztosítója is - látható. Minden mozdulattól törik-reped valami.
János felajánlotta, hogy daráljuk le Mari néninél a a két vödör kifejtett kukoricámat, ezt meg adjam vissza.
A kukoricát ledaráltuk, de ma még agyalok a javításon,

A hordozható ketrec is lassan halad. Tegnap kiszabadítottam a másik oldalnak való hálót. Ma remélem 'rávarrom'.

Még pár életkép a baromfiudvarból.
A Kakaspapa után Totyogi és egy újszülött a négy csibe közül. 21 tojásból nekem 4, de másoknak "csak".
Ez van. Én tudok nekik örülni.

****
A csibeképet ki kellett tennem a bejegyzés elejére, mert Nufi letolt, hogy senkit sem fog érdeleni a tartalom, ha egy mocskos - pedig kiporoltam - műszaki motyó a csalogató. 

2 megjegyzés:

MJ írta...

Az már igaz! A csibe szebb. No de épp neki kellene darálni. :)

Hanczur írta...

Mekk-oldva. Mindenki kielégítve. :-)