2015. június 15., hétfő

Hőség (riadó!)


Benn az összes kárpit. Csak az irányjelző áll le az autón.
Pár éve összeraktam szakadt (egyik)szálú reflektorokból meg két irányjezőizzóból vizsgáló dobozt az utánfutó csatlakozójához.  Gondoltam, hogy az lehet zárlatos, és biztosítéknézegetéssel folytattam a hibakeresést. Nem sok sikerrel.
Akkor vezetékhiba.
A riasztót eltávolítottam, és az áttekinthetetlen vezetékpókot is megtizedeltem, biztos akkor húztam szét.
Vagy a csavarválogasát közben a kormányoszlop burkolatát hosszabb csavarral rögzítettem, és ott zártam rövidre csupasz vezetékvéget.
Egyik sem.
Akkor mi a búbánat?
Átjöttem a notebookért, mert majd azzal átviszem a PDF doksit.
A jelszót nem fogadja el. Vagy elfelejtettem, vagy lejárt a próbaidőszak a win10-ről.
'Gyorsan' felkapartam rá a legelső XP-t, ami a kezembe akadt. Már van licenciám, nem gond.
Visszamásztam a kocsihoz, és ültem, mint fejbevágott mackó a réten, mert nem láttam át semmit.
Hosszú.. hosszú.... hosszú... hosszú... kínlódással elővettem papírt és tollat, arra írogattam ki, mit értelmeztem, honnét-hová mi és mit kapcsol.
Meglett a lényeg.
Már tudtam, mit keresek, de semmi sem úgy volt. Madzagok lógtak ki a betolható relé helyéről, és mind zöld-sárga csíkos. Villanyszerelő védőföld vezeték.
Ennél jobban már nem lehet belassítani engem sem, és úgy döntöttem, ezt is lebontom. A gyári megoldást kell helyreállítani. Abból haladni a bővítmények felé.
A kormányoszlop tövébe felcsavarozott magyar gyármányú irányjelző reléről jövő madzagok a valahol eltűntek, és ki kellett fonnom a szigszalag alól a csövecskét, mely végéről leszakadt valami.
Ez egy házilag készült áramérzékelő, és ha rádugják az utánfutót a csaatlakozóra, akkor a műszerfalon visszajelzi az irányjelő működését.
No erről esett le a fosszasztás.
Rámsötétedett, és már nem fejeztem be, de a megfelelő helyre hozzászorítva a leszakadt  kábeleket, megjött a kattogás, és győzelemre állok.
Az összes kötést azért át kell nézni, mert vérszegény fényt adott a visszajelzőm izzója. A kis szivacsos áramérzékelőt pedig áttervezem. Valami masszívabb tehermentesítőt kell rákötnöm. A forrasztott kötések nem szeretik az autók rezgő-mozgását.
*********
Ma reggel  Kitrákotty előhozott hat csibét, egy hetediket pedig én. Öt tojásból semmi életjel.
A képen a mama a csöppségekkel. Nufi fotózott.

 Ő a kis szerencsétlen Fejenagy. Csak csipog, és nem tud szaladni a többiekkel. Majd kiderül, mi lesz vele!

Nincsenek megjegyzések: