2015. szeptember 1., kedd

Áramszünet-szünet


Kicserélték a villanyoszlopokat itt a faluban. Reggelente fél nyolc körül lekapcsolták a feszültséget, és fél négy körül vissza.
Addig én is húzgálhattam itthon a kábeleket.
A konyhában volt a legfontosabb, és a szobákba is áthúztam a konnektorokhoz 2.5mm2 -es rézkábelt a falban.
Béla szobájában a csillár felé nem mozdult a vezeték, a mi hálónkban már meg sem kíséreltem. A hátsó szobában is van befalazott kábel, de ott kikerültem. A teraszon pedig viszonylag egyszerű dolgom volt.
Két kapcsolót besüllyeszettem, meg egy konnektort is. Elmondva nem túl sok, de a külső világítás meggondolkoztatott.
Három kapcsolóval lehetett felgyújtani a villanyt. Most csak eggyel. Miért?
Mert más fázis került a két ágra. Ez még nem lett volna baj, mert be is húztam neki plusz egy madzagot, csak az óra felől még egyet kellett volna. Ám fogyasztásmérő felé gégecsőben jut a kábel, és ha nem másikkal húzom be, akkor esélytelen behúzószalaggal átjutni rajta.
Maradna a vésés, amitől Nufi szívinfarktust kapna, tehát a végleges megoldás festésig elnapolva. Illetve van még egy lehetőség, ha visszahúzok egy madzagot a másik oldalról a régi bergman csőben, de most ez sem vonz.
A fürdőszoba és a spajz az MM falvezeték miatt szintén csak véséssel cserélhető. Pedig vizes helyiségbe mindenképpen szeretnék védőföldvezetéket.
Ez valószínűleg a Kapanadze generátor bekábelezésénél oldódik meg. Akkor a saját földelésem a műhely felől húzom át.
Ma már a lámpám kell csak feltenni a másik szoba gerendájára, és takarítani.
No meg festegetni a visszavakolt foltokat.
Nem gipszeltem, hanem volt itthon csemperagasztóm, azzal vakolgattam vissza a lehullott helyeket.
Hoztak azóta még három szekér fát. Meg a fanyűvőszerszámot javítani.
Úgy látom, a pillangó szelepe nem mozdul a billentyű húzására. A szívató teljesen kinyitja, vagy bezárja, de a gombja nem. A hibajelenség pedig: Beindul, aztán megáll.
Jásdi Kis Imre könyve azóta sem érkezett meg. Nem is válaszol a levelemre. Becsapva érzem magam.
Az AM generátoromhoz megérkezett a célintegrált ármkör. Az tovább haladhat.
Ma még esélyem lehet felhelyezni a csőre az első vízkőmentesítő kütyüt.

Nincsenek megjegyzések: