2015. szeptember 2., szerda

hőség

Rábukantam a biblia szabadegyetemre a jutubin.
A dög meleg bekergetett a szobába, nem nagyon tudok munkát végezni.
Egyenlőre nem találok szavakat, csak a meglepetésemről akarok írni. Tóth Kornél Frigyes után, és Tóth Feri után Mózes könyvéről egy egészen más megvilágításban hallani a világteremtést...
Ahhoz, hogy ezt a változatot be tudjam fogadni, biztosan hipnotizálni kellene.
A deutérum csökkentés elve a bibliában sokkal érdekesebb történet. Bár a végébe belealudtam, és a Mozilla azért lépett tovább a szabadegyetem előadására.
Átnéztem Péterhez is. Kisfia az első napot töltötte az iskolában. Nem volt hosszú beszélgetés. Egy kávéfőzésnyi. Autóba pattant, ment a kölökért.
Még felszereltem a csillárt a másik szobában is. Az utolsó konnektort Béla szobájában,
Irénke megjárta Budafokot. Belefutott a Keleti pályaudvaron a nagy tömegbe. Két napig etettem a baromfikat náluk, tegnap jött el a kulcsáért, és mesélte a kalandjait.

***
Csapongok:

Azon akadtam ki tegnap, hogy az előadó, dr Tokics Imre kijelentette:
"Megfigyelték és megfigyelték és következtetéseket vontak le, hogy az a nemzet, aki a saját maga törvényébe,.. alaptörvényébe beépíti a tízparancsolatot a tízparancsolat elemeit az alkotmányába, az a nemzet fejlődőképes."

Hát ezt jól betartották.

 """"""""""""""""

Tóth Kornék Frigyes 

1. parancsolat


 20,2: Én, az Úr, vagyok a te Istened, a ki kihoztalak téged Egyiptomnak földéről, a szolgálat házából.
 20,3: Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.

A legelső szempont a kőbe vésett parancsolatokban a hatalom elsődlegessége. Az első része a parancsolatnak egy ténymegállapítás, a második része maga a parancsolat, egy tiltás. A ténymegállapítás először is megtévesztő. Miközben a szabadítást hangsúlyozza a szolgálat házából, elfelejti megemlíteni azt a nem mellékes körülményt, hogy a megszabadított népet a szolgálat házába kívánja átvinni. A nép valójában nem szabadságra lesz elhívatva, hanem csak a felettes hatalom lesz a feje fölött lecserélve, a Fáraó helyébe az Ismeretlen Intelligencia csücsül, és ezzel a nép szabadsága még csak átmenetileg sincs biztosítva. A ténymegállapítás továbbá leszögezi azt a vezérelvet, amelynek alapján minden rendelkezés, előírás vagy tiltás a továbbiakban értelmezésre kell, hogy kerüljön, tehát a hatalom biztosítása és megszilárdítása egy választóvonal lesz aközött, amit a törvény jónak vagy rossznak ítél, előír vagy megtilt, cselekvésre kötelez, vagy büntetésre méltat.

 """""""""""""""""""""""

Rögtön az első idézet, és a politikusok párhuzama. Kihoztak a KGST-ből, és bevezettek az EU-ba.
Jobb szolgaság lett? Előtte a munkáért volt betevő és fedél mindenki feje fölött.

De ez csak a legkikiáltóbb párhuzam. 
Most nem is rágom tovább. Csak hagyom ülepedni.

Nincsenek megjegyzések: