2015. szeptember 13., vasárnap

Őszi hétvége

Itt járt Mészáros János Elek. Jótékonysági koncertet adott a református templomban.
Gyönyörű hangja van, és kicsit naivnak tűnő, de határozott világnézete kedves embernek mutatja.
A zeneszámok aláfestése apró rádiós CDjátszóról szólt. Az utolsó dalt kivéve nem volt zavaró. Én szívesebben hallgattam volna aláfestés nélkül (akapella), de nem a zene zavart, hanem egy ilyen hang megérdemel élő zenekart, vagy  a teljes teret.
Ebben a kicsi templomban nincs szükség hangosításra. Nufi inkább szobának érzi, nekem meg nincs sok emlékem a nagy templomok hatásáról, nekem ez is nagy. :-)
/Tudom, hogy a nagy templomokat azért építették, hogy az ember érezze, mennyire kicsi, mennyire senki. Ez a református templom meg még nem a gótika megalomániájában épült, hanem árpádkori lelki élet gyülekező központocskája./

*******

Mára a nagyobbik cserépkályha sarkát tervezem kibontani. Ott, ahol a fugák között füstöl. Van megkevert, felhigított agyagmasszám vödörben, és még utánpótlás is a cserélt villanyoszlopok tövénél.
A jövő héten jönnek anyuék szüretelni, és ha hideg lesz, a hátsó szobában is be kell gyújtanom.

*****

Nufival megbeszéltem, hogy építünk egy kisebb csűrt. Akkorát, hogy kényelmesen beférjen a Honda, és a két oldalán behálózom, és a túlnyúló tető alatt a felvágott tüzelő száradhat. Egyúttal téli oldafalat is kapok a kocsinak a tüzelőből, s tavaszra meg vagy elfogy, vagy nem.

Szentandráson van egy srác, aki meg tudja ácsolni.  Tüzépen veszek jó nagy U vasat. Bebetonozom a hat oszlopának a talpát, és abba állítom a vastalpat. Az U-vasba röztítem az oszlopot, hogy ne tudja a fa felszívni a vizet,
Nem én találtam ki, Péter autóbeállójáról vettem az ötletet.

********

Újraolvasom most Tóth Feri könyvét.
 

Nincsenek megjegyzések: