2015. szeptember 8., kedd

Kitojt tyúkok

Öten vannak.
Már elneveztük őket menekülteknek.

Hihetetlenül csúnyák. Tolluk alig, és a tarajuk lóg, a fenekük piros, a lábukon a bőr áttetszőn sárga. Nem olyan, mint akik itt nőttek nálunk.
Irénke mondta, hogy jók, neki is így kerültek. Valóban, aki nálunk kotlott, az már tollas, tyúkszerű látvány.
Tegnap még ládában éjszakáztak, ma összezártam a többivel. Igaz, nappal volt az 'ismerkedési est', vagy gólyatábor.
Némi kakasvillongás után ki-ki elvonult a maga világába, és csipegetett, amit talált.

Megjött az egérinvázió. Már három törpére léptem rá. Egy a fürdőszobában, kettő az előszobában és egy a kamrában. Akkor négy. Egyforma kicsik, és a kamrai beleesett a műanyag vödörbe. Őt volt a legegyszerűbb megfogni.
A fürdőszobában a mérlegek közé bújt, onnét az ajtórésbe. Ott a porolóval nyomtam szét a fejét. Nufi most ragasztót ken papírokra, és nagyon rossz hangulata van. Pedig szereti az őszt.

Péter allergiás Az utóbbi napokban reggelre nekem is jelentkeztek a tünetek, gondoltam, kipróbálom, amit korábban hallottam a jutubin. Parlagfüvet főztem meg teának. Tegnap és ma megittunk egy-egy bögrével.
24 óra után még nincs sok változás. Illetve ha benn vagyok a szobában, és lefekszem, már nekem is folyik az orrom. Eddig még csak jelzett.
A hatásmechanizmusát még nem tudom, lehet, hogy sokkterápia a szervezetnek.
A csalánnál már működött, és aki mesélt róla, az a filmben is ette a növényt, tehát és nem drága gyógyszert akart valakire rásózni.
Mindegy, ez a hit próbája. Ha hiszek benne, akkor a szervezetem is arra készül, hogy legyőzi a tüneteket. Akár placebó, akár más módszer, egy hét keserű növényfőzet kibírható, és még egyikünk sem agonizál a kispárna csücskét harapdálva.

Megérkezett az USB programozó kütyüm is. Délelőtt még nem volt időm a kezelő proggit összevadászni hozzá, most sikerült.

2 megjegyzés:

Hanczur írta...


Kis kiegészítés, mert Nufi úgy érzi, ezt meg kell magyaráznom:
A kitojt tyúkok ipari tojástermelésre intenzíven tojatott tyúkokat jelent. Spec tápon, gondolom, zárt térben tartották őket egy évig, aztán még ami pénz visszajön az eladásból, az is kell a gazdálkodónak. Aki nem kereskedelemből él, az örül, ha talpon marad.
De most a tyúkokra visszatérve. Annyit hallottam, hogy egy hónapig nem nagyon fognak tojni. Megszokják a környezetet, és meglátjuk.
Most gyakraban látogatom őket is, többször szórok ki valamit, hogy szokjanak meg engem is. Az életképességükkel nincs baj. A japán kakassal azonnal szembe fordult egyikük, és pár csörte után döntetlenben megegyeztek.

MJ írta...

Anno, nekem is volt ilyen tyúkom. Egy idő múlva újra kezdte a tojásrakást s adott is rendesen. Háztáji mértékkel mérve rendesen. :)