2015. október 19., hétfő

Őszi hűs

Nufi készül Edelénybe. Béla személyi igazolványát kell megcsináltatni. Kért időpontot. Addig berakott egy mosást.
Béla ebédeltetése és a kiteregetés rám marad.
Tegnap, amíg elmentek a templomba, nekifogtam a fürdőszobát villamosítani.
Szeptemberben a spajzig megvolt a kábelcsere, és ott elakadtam.
Így utólag minden érthető.
A fali fűtő és a gázbojler kéményéhez átfúrták a falat. A bergman csövet ott kivették, és simán hozzákötöttek  negyven centi kéteres kettős szigetelésű vezetéket, majd rávakoltak.

Ez még csak a kezdet. A következő szivatás, hogy nem abban a magasságban vitték a kábelt a falban. Jó kétarasznyi bontás után találtam meg a sarokban a bergmancsövet. Pont a gázcső alá esik.
Még levéstem egy keveset a mosógéphez a kötődoboz alá. Oda szerelem a földelt konektort. A földelés nélküli marad a borotvának, hajnyírónak. Arra jó.
A fürdőszoba másik sarkában feldrótoztam a behúzó szalagot, de a kisműhelyből nem tudtam megmozdítani.
Miért? Mert ott a kábelt már simán befalazták.
A következő lépés, hogy ki kell rámolnom a helyiséget, és végigvésni, dobozt beépíteni, és áttervezni,
Olyan ez, mint amikor ki akarod húzni a körte szárát, és jön a csutka is magházastól.
************
 Mellette párhuzamosan a favágásnak is haladni kell, és a gyümölcsszedésnek is.
Úgy tűnik, sokkal feszítettebb tempót diktál ez a két kert, mint egy munkahely.
A munkakezés nem percpontos, és nem zárja senki be az orrom előtt az ajtót.
A sötétedés tesz pontot a kinti munka végére.
Állandó figyelő szemek kísérnek. Hol a kacsák, hol a két nagy kakas.
Előzékenyen átadják a helyet, vagy a macska simul a lábamhoz.
*************
Apropó macska.
Tegnap Nufi videofelvételt készített magáról. Egy percnyi az anyag, de hol a kacsák hápogták össze, hol a macska nyávogta tele, hol az apja keltett zajt.
A macska viszonylag egyszerűen bezárható a padlásfeljáróba, de a madarak nem.
Valahogy megbirkózott a feladattal, de nekem a vacsorát - kukoricát a kacsáknak - a padfeljáró komorából kellett kihozni.
A macska pedig repült volna kifelé.
Bumm, a bokámnak.
Próbáltam visszabillenteni, és akkorákat koppant a cipőmön, mint valami pankrátor.
Csak kilógott.
Ezek után biztos megsértődik.
Át is szaladt Magdiék kerítéséig, majd pár perc múlva ott nyávogott, mintha mi sem történt volna.
 Este még szerkesztő programot néztem Ubuntura. Avidemux névre hallgatott. Az én gépem gyorsabb, azzal vágtam meg, és a 17Mbyte-os felvételt xvid tömörítéssel 4Mbyte-ra összenyomtam.
Ez a továbbképző tanfolyam dicséretére készült. Asszonyi pajtásom nemzetközi nyelvtanári oklevelet tanult össze 3 hónap alatt. A 'bizniszinglis'  a következő tanfolyás, és feltétele volt a 'fényező video' elkészítése.
Nufi mutatott párat a nyelviskola honlapján, mennyire igénytelen, és mennyire jó is van, de leginkább semmi kedve nem volt feltölteni a filmecskéjét.
Nem is kötelező. Írt nekik levelet, és eltekintenek a filmtől.
*************
Majd csinálok én valami filmfélét. Ha lesz rá idő. :-)

  

Nincsenek megjegyzések: