2015. október 18., vasárnap

Vasárnap

Sokadik kísérlet leülni a gép mellé bejegyzést írni. A héten mindig közbeszólt valaki, vagy valami.
Az elszállt gondolatok persze nem kerülnek elő, de biztos nem is fontosak.
 A sok eső bekényszerített a szobába.
Naponta fűtögetem a kályhákat. Jól fogy a szemét-fahulladék. A másik szobában csak azt használom.
Végre eltömődtek a rések. Csak a kémény felé távozik a füst.
Diót kellene szednem most is, csak az ázott fűben nem lehet térgyelni, a hajolgatástól meg két vödör után már nem tudok felállni kapaszkodás nélkül.
A kitojt tyúkokból már csak egy él. A többit elástam.
A fáskamrába áthoztam egy bútorlapokból készült polcomat. Az lesz a fal, hogy a macska ne bontsa le a felrakott tüzelőmet. Értelmetlen gutaütést kapni reggel, csak mert a kitakarított, rendben hagyott kamra közepén ott van 20-30 kiló visszaraknivaló. Ráadásul láttam is, hogy felugrik, és az élében kapaszkodva ránt le néhányat, majd közdve magát továbbiakat sodor le. Gondolom, amikor egeret fog, méginkább küzd.
Jövő héten lesz Béla születésnapja. Nufi számítógépet talált ki neki.
Ez úgy értendő, hogy régen szerette a Mahjongg és passziánsz játékokat. Hátha most is lekötné valamennyire, mert jön a tél, és nem lesz kedve az orrát sem kidugni az öregnek.
A gép már összeállt. 1,3Ghz Celeron, 256Mbyte ram meg 40Bbyte wincs. Win98-cal, amit régen is használt.
Még billentyűzetet kell összekaparnom. Az sem lenne fontos, de megáll a BIOS betöltéskor, és hibaüzenetet ad.
Még ráteszek esetleg rajzoló programot. Azt is szerette, és ha nem használja, hát elfér.
*******
Ha ilyen jóidő lesz, még az emésztő kitakarítása is jöhet. Hátul a komposzt majd felbontja a tartalmát.
Gombázni is jó lenne, de Pétert nem sikerül rávennem, Irénke sem jön ki, és Nufi sem tud elszakadni. Egyedül meg nekem sem akarózik.
*******
Sanyi bácsi tévéjében nem működik a lemágnesezés. Ronda foltos a kép, és vittem bele másik PTK-NTK-t. A hiba maradt. A tekercs ellenállása 30 ohm körüli, most ki kell csomagolnom az Örion(Westel) tévémet, hogy utánamérjek, de leginkább az nem világos, miért ennyire rondul el a kép.
Azt mondják, nem esett pofára a tévé, pedig nagyon maszkdeformáltnak tűnik.
Miután megmutattam, hogy a csavarhúzó lemágnesezővel tudok hatni rá, azóta egy jókora patkómágnessel rendezgeti a foltokat a képernyőn.
*******

2 megjegyzés:

MJ írta...

Na ja! Mennék én is gombázni, csak épp szakad az eső hajnal óta s úgy nézem ma el sem áll.

Hanczur írta...

... és a vizes gomba Neked nem is jó?