2015. december 15., kedd

Ped a gógia

Amikor gyerek voltam - Nufi szerint ez még nem változott - volt egy lábfrissítő. Ped névre hallgatott.
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de lehet, hogy nem. Nem baj.
Bennem meg mindig ott motoszkál a gonosz manó, hogy talán belerugdossák a tanerők a tudást a kölkökbe?
Megnéztem, hogy latinul pes a láb, tehát nem onnét érkezett a szó.
Nem is érdekes.
Inkább azon rágódom, hogy tegnap felbosszantottam Pétert.
Nem azt a filmet akartam nézni, amit ő talált ki a mozinak, de mivel ketten voltunk utoljára, inkább jelzésnek szántam, hogy ne ragadjunk le az ötvenes-hatvanas éveknél.
Nem biztos, hogy az Ördög ügyvédje nagyobb nézőközönséget vonzana, de adnék egy esélyt magamnak. Szinte abban is biztos vagyok, hogy még ő sem látta végig.
Másrészt ha már 'mozi', akkor össze kéne dugni többünknek a fejünket, és listát írni, majd abból  akár meg is szavazhatjuk, mit is vetítsünk. Egy hónapra jut négy péntek, ennyit egy papíron ki lehet tűzni, és ha még meg is akarjuk beszélni a tanulságot, akkor azt is odaírni.
Na itt jön be a pedagógia.
A tizenkét dühös ember is fontos mondanivalót hordoz. Nem kell mindenkit megölni első felindulásból, csak mert a begyűjtött 'bizonyítékok' ellene szólnak.
Ettől még lehet gyilkos, és a következő áldozat után nem lesz kegyelem. Ebben biztos vagyok.
Mégis fontos, hogy indulatból ne tegyünk visszafordíthatatlanná semmit.

Mondjuk megyek az utcán, és elüt egy autó. Nem szakad le a fejem, nem horpad be a lökhárítója, csak éppen elvesztem az egyensúlyom, és megtekintem az alvázát.
Ha én akkor felpattanok, és bemosok egyet a vezetőnek, még nem tudhatom, hogy például egy erőszakosan előző autó elől húzódott le, akivel szemből összecsattanva sokkal nagyobb kár keletkezett volna az autójában.
Én a magam kárát érzem bajnak, ő meg hős, mert megakadályozott egy összeütközést.


1 megjegyzés:

MJ írta...

Ez így igaz! ... Ha az önkontroll erősebb mint a hirtelen felindulás. :)