2016. január 13., szerda

Egy hét után

Kudarcok sora.


De legalábbis az utolsó három tevékenységem nem akar véget érni.
Hídkapcsolású erősítőből úgy szórom ki a tranzisztorokat, mint a búzát a tyúkoknak. Aztán füst, és megint találok benne zárlatot.
Az elfüstölt ellenállások cseréje után kézzel tapogatom az újat, és erre az előző fokozat füstöl.
Közben elbillen, véres csíkot húz a kézfejemen, ahogy utána kapok.
A kapcsolási rajza megvan, csak a beültetési rajz fed olyan számokat, amelyek találgatásra adnak lehetőséget. Az ellenállások pozíciószma nincs felszitázva a panelre.

A hét végén megyek vissza Budafokra még pár ottmaradt holmiért. Nem mostra terveztem. Tavaszra.  Igaz, 2015 tavaszára, de akkor még nem volt autó. Most meg sürgős lett Laci szomszédnak. Kell a hely. Ott pedig kevés van.
A trabi maradékát még talán tavaszig megőrzi. Ez is jelent feszültséget. Mármint bennem. Az elvarratlan szálak nem hasznosak.

Esténként az új könyvemet olvasom. Nufi megvette Andrásfalvy Bertalan: A Dunamente népének ártéri gazdálkodása c. könyvét.
Szívszorító, hogy mennyire temészetközeli életmódról mondatták le hatalmi szóval az országunkat. Az meg bicskanyitogató is, hogy ma sincs rá erő, aki egy új 'reformációt' végigvinne.



Nézegetem a betakart talajt a zöldségeskert területén.
Ahol tavaly is volt, most szépen megroskadt. Az új takarás magasan áll.
Az almafák előtt keresztben két gurigát kiterítettem, de csak a fagy után. Ez is egy - harmadik - változat.
A kiszáradt almafa helyére most kihordom a fahamut. A betegséget hátha kimarja a lúgja.
Akartam rá még diólombot hozni. Persze megvan még Jánosék új házának kertjében, csak nem toligáltam át.
Talán ilyen átázottan több is ráfér a furikra, mert nem rugózik. Jobban tapad egyik levél a másikhoz.

Ma már kiengedett a fagy. Reggel tudtam újból vizet húzni a kútból a búvárszivattyúval. Eddig a műanyagcsőben jégdugó zárta el a víz útját. Azt is le akartam vágni a kút szájánal, és onnét vödrözni télen, nyárra meg toldóval újra összekötni.  Még nem mondtam le róla, csak még nincs meg.

1 megjegyzés:

MJ írta...

Egyszer végére érsz meglásd.