2016. február 27., szombat

Budafoki séta

Szétszedtük a Trabit.
Imár a MÉH továbbítja a vaskohó felé az első autóm zömét.
Hiányzik?
Nem a trabant hiányzik, csak az az érzésem, hogy nem vigyáztam rá eléggé.
A szíve, azaz a motorja még holnap idejön, s a négy kereke is. Laci szomszéd elhozza.
De gondolom, az út érdekesebb.

Régen jártam meg ezt az utat, de mintha tegnap jöttem volna, s most vissza.
Amíg világos volt, addig Laci segített szétszedni, sötétedésre meg körbejártunk a gyerekekért, és a pihenéstől azonnal leragadni készült a szemem.
Még rácsörögtem Gézára, hátha lesétál a Villa utcába, de beteg volt. Erőm meg nem maradt meglátogatni.
Laci szomszéd fölöslegessé vált bútorait is kirámoltuk a lomtalanításra. Ott két megtermett úr érdeklődött, hogy hozunk, vagy viszünk, és ha jönnének a rendőrök, mondjuk már, hogy velünk vannak.
Hm.
A város monoton zaja most ismerős volt ugyan, de már felfigyeltem rá.
Közlekedni-bevásárolni vittem magammal kemping biciklit. No, nem ment már olyan jól, mint '94-ben. Illetve akkor még Tétényben szaladgáltam vele, de '97-ben még azzal jártam haza a Digitalból. A Borkő utcán váltó nélkül is felkapaszkodtam az akkor hepe-hupás vacak úton. Most inkább körbe mentem 'haza' a Kereszt utca felé.
Először úgy képzeltem, kiugrom vele Budaörsre az Auchanba, de úgy fújt a szél, hogy meggondoltam, és csak a Savoya parkig mentem.
Az antikvárium-turkálóban találtam két Fekete István könyvet, ami még nincs meg Nufinak, s egy síkkötés-hurkolásról szóló könyvet. Ezt találtam ki születésnapi ajándéknak.  Tudom, hogy még nincs elseje, de már most átadtam.
Egy nap volt napsütés, a többi szomorú-hideg.
Az Ibrik utcán felkapaszkodva még fáztam is. Nem is mentem fel a Kálváriáig, a Tóth József utcán visszagurultam a kerékpárútra, és hátul a felújított piac mögött jutottam el a Játék utcai vasúti aluljáróig.
Érdekes, máskor küszködöm az utcanevekkel, most minden jön azonnal.
Az is jól esett, hogy a MÉH-es srác felismert, bár Laci szomszéd jó ismerősük, ám más ismerős arcot nem találtam.
Voltam még Tétényben is az Aldiban. Laciékkal elautóztunk. A tétényi sorompó előtt új üzlet épült. Másfél éve még csak tereprendezés volt.
A Duna partra nem jutottam ki. Vagyis a Budafoki aluljárót felújítják, inkább visszajöttem a városházi aluljárónál. A volt csirkegyár előtt rendőrök álltak. Éppen senkit nem igazoltatak, de biztos arra készültek.
Csapongok, mert most kirándulás volt, ami nemrég még az élet. Olyasfajta érzés, mint leszerelés után találkozni azokkal a katonatársakkal, akiknek még volt hátra a másfél évükből. Csak hát akik ott zsonganak a városban, azok nem fognak 'leszerelni'.


   

3 megjegyzés:

MJ írta...

Csak nem kis traktor lesz a trabi motorból? :)

Hanczur írta...

Ágaprítót akarok csinálni belőle. Jó lenne, ha önjáró is lenne, vagy legalább húzható, ezért megtartottam a hátsó dobbal a két hátsó kereket is, meg az elsőket úgy, hogy a bölcsőt leválasztottam.
Azért olyan nagyon nehéz. Meg az utánfutót is majdnem kitölti.
Azóta felhívott Laci, hogy ma mégsem, csak 15-e környékén jön.
Lagalább van időm megjavítani és üzemeltetni a monitorját.

MJ írta...

Innét csak egy lépés lenne egy kis rakfelületű csettegő amivel egy szíj feldobásával meglehet hajtani az ágfűrészt. De kétségtelenül macerásabb, drágább buli lenne. Pláne ha nincs rá szükség. :)