2016. február 22., hétfő

driver és firmware csere

Két motyó helyreállítása után ma nem nagyon találtam a helyem.
A noteszgép vezetéknélküli hálózati 'kártyája' nem állt szóba a modem-routerrel, és a router pedig nem kapcsolódott az ISP-hez. A hálózati illesztőprogramból nem is az első, hanem egy második változat oldotta meg a gordiuszi csomót. Eztán pedig a javított firmware a másik dobozt.
Odakinn a kertben lefűrészeltem a szomszédba átnyúló gallyat a birsalmafámról, aztán az letöröttet is. A hátsó kertszomszédom csak hétvégi kuckónak vette a házat. Alig beszél magyarul. Tótul meg én nem, de már zavarja a kerítésen átlógó gally. Hát lenyisszantottam. No, nem rögtön ősszel, csak most, mert azt olvastam, hogy februárban, még a nedvkeringés megindulása előtt kell a fákat metszeni.
A kivágott almafa szomszédjáról karvastagságú ágat kellett eltávolítani. Persze még az is veszélyben van. Nagyon sok kéreg hámlott le róla. Pedig jó lenne, ha maradna almafánk.
Ezt a gombafélét meg állítólag le kellene drótkefélni róla, csak más sem csinálja, mert úgyis visszanő, és egy fát egy hétig kell sikamikálni.
Szerdán meg irány Budafok a trabit szétszedni, mert Laci szerint nem lesz eső.
Szombaton meg visszahoz a megmaradó alkatrészekkel.
Azalatt tuti kihűl a hátsó szobám, és két nap lesz, a felfűtés újra.
Mostanra meg levéstem a vezetéknek a falat, és be is kötöttem a kisműhely-szobát. Már csak a rendezkedés a feladat. Még tervezem a kettéosztását. Elég magas, sok a kihasználatlan tér benne. A jobb oldalon lesz mennyezet, és ahhoz tervezem az ácsolatot. A felső szintjét körbepolcozom, és alul marad a fehér asztal.
Abból is le kellett vágnom. Sajnos a költözésnél megrepedt a lapja, és a vaslába kitört. A csavaroknak új lyukat kellett fúrnom. A hátfal tartópálcáját is megkurtítani, de a pálcába menetet is kellett volna vágni.
Napokig kergettem a menetfúrót, de nem lett meg. Dobozostól szőrén-szálán...
Az olcsó készlet, a Tesco-s már hiányos. A sűrűmenetes megvolt, a ritka nem.
Szerencsére önmetsző csavarral gyártották, és megis beletekertem.
Na, és mikor kész lett, felállítottam, a tetejére átraktam a nagy tévét, akkor került elő a menetfúró, amit kerestem.
A japán tyúkok beindultak. Sok kis tojást szedtem össze, de még nem kotlik egyik pipi sem, addig gyűjtögetem. Most épp a tavalyi költő ólba raktam. Nem fog megfagyni, remélem.
Enni is finom volt.  A kacsákét bennhagytam a közös ólban. Talán ők ráülnek ott.
Totyogi, a néma kacsa külön utakon jár. Talán már meséltem róla.
A többiek a reggeli kieresztéskor körberohanják az udvart, és a kis medencében szerelmeskednek.
Nufi meg elkezdte sajnálni Totyogit, hogy ő más, mint a többiek, és elzavarják.
Hát a zavarás is a szerelemről szólt.
A nagyobbik gácsér, amikor utolérte, tudta, hogy lány, és a kacsa az kacsa. Ő is kapott a jóból.
Hát így telnek errefelé a napok.


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az a "lánykacsa" fog kotlani, (leülni) először, amelyik a letett tojásokat betakarja majd a saját kitépett pihéivel. A költési idő 35-42 nap között.
Borsodi

Hanczur írta...

Köszönöm, már nagyon várom.