2016. március 19., szombat

Kakasleves


A kiskirály a hűtőben. Holnap megy a levesbe.
Hiába kurtítottuk meg a szárnyát, csak kilógott valahogy állandóan a tyúkudvarból. Visszatérni pedig mindig úgy sikerült, ha kinyitottam a kaput.
Ezt már megszoktam, de hogy most átjár a szomszéd kertjébe, és onnét sem tud viszajönni...
Esténként a Gizikakas (mint Micimackó) ráugrik, és leteperi a földre, nekem kell kiszabadítanom hol lerúgva, hol bottal lesegítve a kiskirályról...
Ennek vetettem véget ma. Remélem, jól döntöttem.
Kivittem az udvarra, és levágtam.
Nem küzdött már. Megadta magát.
Máskor is, ha lekergettem a nagy kakast róla, már meg lehetett fogni, nem tiltakozott, és ha felraktam az ülőfára, ott maradt.
Reggel pedig kezdődött minden előről.
Amint a nagy enni kezdett, belecsípett. Ha éppen megmászott egy tyúkot, hátulról letámadta.
Még így is két kakasom van, de talán békesség lesz.

A képen Gizikakas van. Nufi fényképezte. Őt hagytam meg, mert nálunk született, és ő a fiatalabb.
Talán hozzávaló nagyobb tyúkot kellene szereznem, csak a tavalyi öt ipari 'hölgyből' egy maradt meg. Onnét nem mertem újra rendelni.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Ez a kakas nekem magyar parlaginak tűnik, ha nem is tiszta vérvonal, érdemes volna hozzá való tyúkokat beszerezned, betegségekkel szemben eléggé ellenálló és szívós fajta.

Unknown írta...

Csak ahhoz el kellene utaznom az ónodi vásárba. Feriék is Ónodra járnak vérfissítő állatvásárlásra.