2016. szeptember 6., kedd

Németh Lászlóval ébredtem

No nem a szó szoros értelmében, csak előhúztam a tavaly abbahagyott kötetét. Éppen - véletlenül? - bele illeszkedik a mai történésekbe.
A II. Józsefről tervezett drámáját írta körbe. Hogy a kalapos királynak csúfolt uralkodó a párizsi események nyomán akart valami hasonlót létrehozni az országában, de nem forradalom árán.
A korabeli szabadkőműves irodalom talán közelebb vihetne engem is a megértéshez.

*************

Aztán ez a szál megszakad. Nem folytattam  II- Józsefet, N.L. is másról írt a következő lapokon. Valaki könyvét dicsérte, és az a rész nem maradt a fejemben, csak az örömködése. Két orvos meglátogatta Weöres Sándorral. A két irodalmár hamar egymásra hangolódott, s még a vérnyomását sem ellenőrizte, a betegségét sem érezte. Jó néha olyannal találkozni, akivel egy húron pendülünk.

*******

Ma is találtam egy érdekes előadót a jutubin.
Nem a vegetáriánus életmód ragadott meg, hanem az előadásában elemezte, hogy a biblia kígyója nem egyetlen tiltott fát, hanem a húsevést hozta be bűnként az életünkbe.
Szerinte az (ős)emberek a vadállatok elriasztására égették a csontokat a szállásuk környékén, mert az égett hús szaga veszélyt jelenthetett az állati ösztönöknek.
Ennél tovább is ment az elemzésben, de ott már kikapcsoltam, és bevillant Tóth Feri előadása, ahol az ószövetség  istenéről nem tudta elképzelni, miért jó neki az égett bárányszag? Miért kellett a szerencsétlen kóborló pásztoroknak égő áldozattal engesztelgetni az urukat?
Ettől ugrott be, hogy a juhász népség félt a vadállatoktól, és óvta a vagyonát, családját, saját testi épségét. Gondolom, a jó orrú embereket válogatták ki áldozó papoknak, mert ezt a jelzőbűzt időről időre frissíteni kellett, hogy működjön a korabeli riasztó.


********
Délután pedig elővettem az utoljára kapott rádiómat, Az egyik oldal üvölt, a másik halk. Nem végfok IC hiba. Az cseréltem, s a hiba maradt. A sztereo dekóder tűnik ludasnak.
Az eredeti ic AN7410 volt, de találtam helyettesítőt a neten összehasonlító-listában. KA2261.
No ezzel nem csak halk lett, de torz is. Pedig lábkompatíbilis. Második kiforrasztáskor már tokot ültettem be. Van még bontható rádiópanelem, de előbb mérni akarok feszültségeket működő  készülékben. Ez már holnapra marad.
Este még összecsavaroztam a Grundig szkópomat. Mióta megvettem, még így használtam. A történethez hozzá tartozik: hibásan vettem. Javítás után meg annyira örültem neki, hogy használni akartam mihamarább.
No, ennek vetettem ma végét. Ugyan nem a saját csavarjával, hanem kerestem bele négy egyformát.

********
A harmadik ic-vel egyfoma, de még mindig torz. Túlvezérelt. Az automata erősítésszabályzóját kell megvallatnom, vahy osztani a demdulátor IC jelét.

Nincsenek megjegyzések: