2016. október 9., vasárnap

Első videos blogbejegyzésem



A fényképeket már feltöltöttem, és itt jönnek a videók. Frissensült élmények a keletkezés pillanatából. Még nem ügyelek a szóismétlésekre, lihegek, mert meredek az út.
Most, amikor töltögetem a jutubira, megint jó lenne felcaplatni. Pedig az eleje a sok ruhaszaggató bozóttal nem túl barátságos.
Itt már jó haladni, bár a vékony talpú tornacipő minden görögyöt észrevesz.
Most jöjjön egy kudarc. Hatalmas nagy sasok egész közel....

ről tűntek el azonnal, amíg a masinám kidugta az optikáját.

Jó kis köves út.
Tippeltem a  kőrakásra valamit. Ezek szerint jól mellétrafáltam. Nórinak köszönöm a kiigazítást.
A képek közé nem írtam be, de a kdőlt fák gyökerét azért kaptam le, mert nincs főgyökerük. Csak korona. Gondolom, telepített erdő lehet. Ettől tudta a vihar feldönteni. ... gondolom én, mint hozzá nem értő.
Végre sikerült valamit láttani a domborzatból. A többi felvételen egyszerűen nem adja vissza a mélységet a film.
Itt a határsáv.
Íme a bizonyíték.
Újabb majdnem. :-)
Vajon milyen lehetett itt átszökni régen, ha rokonokat akartak látni a nagyszüleim?
A kereszt. A nap nagyon nem engedte fényképezni.
Még párszáz métert mentem lefelé, aztán visszafordultam. A gépem akkuja merülőben volt, ezután már csak fényképeket lőttem. Pedig a szarvasbőgést is jó lett volna ideilleszteni. Lagalább a hangja legyen aláfestésnek, ha megmutatni egyiket sem sikerült.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igazad van a birtokhatárok jelzésével kapcsolatban. Az iménti megjegyzésemet csak érdekességképpen írtam.
Még az átkosban is belakottabb volt a környező vidék, gondozott az erdő, de akkoriban még alapvetően helyben volt a megélhetés.
Nagyapámék idejében tehénnel, szekérrel is fel lehetett menni, olyan szépen rendben tartott szerpentin vezetett a tetőre. A vonala ma is kivehető, talán ismered is.

A töbrökben tavasszal rengeteg a hóvirág...


n írta...


ja, bocs, N vagyok, nem akarom letagadni! :)
Jó kis túra volt!

Hanczur írta...

Köszönöm, kiderült a neved a kiegészítés nélkül is. :-)
Viszont a kőrakás friss magasítása nem lehet tulajdonosi birtokhatár. Hacsak Görgő-Szilas-Komjáti határát nem jelölték ki velük.
Gyakrabban kéne kijárnom, és ott meditálni, mert az is segít az okoskodásban.
Sokféle igazodik akár a kőhalomhoz is. Pl a hegyben kanyargó barlangok szellőzője is lehet, meg amit Jásdi Kis Imre szokott emlegetni, hogy a fényvillantással morzézó hírközlő rendszer nyomát is őrizheti.
Fogok még odafenn barangolni, csak itthon is van teendő.
A 'kényelem' sokszor itthon tart. Aztán beüt valami villám, és megyek.

Muzsi Attila írta...

Jó kis sorozat...milyen kamerával vetted fel? Én is akarok...:-)

Hanczur írta...

Egy kis Nikon gép. A legolcsóbb kategória, és úgy tűnik, az igazi erőssége ez a videofelvétel, meg a közeli.
http://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/nikon/coolpix-a10-p327545913/
Anno a Mediamarktól rendeltem, és hasonló összegért ki is hozták.
Vettem még bele 16gb-os kártyát. Ha jól tudom, 32-ig látjná, de félórányi folyamatosa felvételt nem akarok tőle. Illetve egy négyes csomag akkut, hogy legyen cseredarab. (Amit mindig itthon felejtek.)

Muzsi Attila írta...

A röhej az, hogy megnéztem közben a fényképező gépemet és láss csudát, filmez is...Megvan öt éve. Nikon, amilyen a linken van, csak fekete...ahhahha...
Kipróbálom és kihaló műhelyem forgácsolásait felveszem...

Hanczur írta...

Az enyém is fekete, csak a gugli ezt a képet hozta fel először.
Van három beállítás a videóra. A legjobbat érdemes használni. A felső gombbal indul és állítható le a felvétel.
Hajrá! :-)

MJ írta...

Remek kis összeállítás! Jó volt mozgóképen látni,rég volt a találkozásunk. :)

Hanczur írta...

Köszi! Járhatnál erre, akkor nem kellene egyedül kutyagolnom. :-)

MJ írta...

Az jó lenne! Idén már biztosan nem. :)

Hanczur írta...

Hosszú még az élet. Akkor jövő tavasszal?