2016. november 19., szombat

Hó! hó! hohó!

Vegyes hét volt. Lehullott az első hó, majd el is olvadt izibe. Még lapátolnom sem kellett. Inkább a kályhák előtt gubbasztottam, és fűtöttem, meg szenvedtem.
Lehangol, ha idebenn kell tölteni a napokat. Ebben a KELL a kulcsszó. Ha nem kéne, hát nem zavarna.
Hogy ne a bezártsággal foglalkozzon az agyam, legjobb az olvasás.
Most Halassy Béla könyve.
Ez is egy felfogás A matematikusé. A sok spirituális után volt egy katona, és most egy matekos. Az igazság meg úgyis bennünk lakik. A saját igazságunk.
Este pedig bekapcsoltam a tévét is. Megnéztem a Repülj pávát.
Ez az "Ilyen nincs és mégis van" érzés. Mert ez a világ nem létezik. Sem a népviseletben élő emberek, sem a mulatozásukban botolóst táncoló falvak.
Aztán ezek a gyerekek mégis járják. Az ő kis világukban van helye. Leginkább a csángó kislányéban.
Nufi megjegyezte róla, hogy annyira természetes neki, hogy nem is fogja fel talán az ország nyilvánosságát, meg a studiók műszaki szörnyeit. Szeret énekelni, és ha hazamegy, ugyanúgy fát kell vágni, élni a szorgos hétköznapokat egy nekünk már nehezern elképzelhető egyszerűségben.

Nagyon persze nincs ez távol. Budafoki életem kezdetén még cserépkályhával indult a fűtésszezon, meg egylapos villanyrezsóval. Aztán eljutottam a központifűtéses kényelemig. A gázcirkóval az egész lakást egyformára tudtam fűteni, és így tovább.
Itt Komjátiban visszeléptem a cserépkályhához, és nem 30cm-re felvágott és előhasgatott akácfát kapok tüzelőnek. A szobákat külön-külön kell fűtenem és a fürdőszoba meg a konyha csak a falon keresztül kap hőt, illetve főzéskor-fürdéskor a párát.
Ez persze még mindig egy komfort, mert ha vaskályhával tüzelnék, állandóan azzal kellene foglalkoznom, és éjjel aludni kell, akkor jól áthűlne a szoba.
Ráadásul ha a favágás nem volna, akkor jóval kevesebb mozgás jutna. Nem lenne rá igényem.
A munkaasztal mellett görnyedve összeraktam egy kitben vásárolt tápegységet. Mire megvoltam, már mehettem a denevérpadra kinyújtózni, és jó lett volna futni is a Bódva parton. Ez utóbbiról az eső beszélt le.
Talán majd másnap.
Ilyenkor még a fák is elhullajtják leveleiket. Pihenni térnek.

Én meg megyek tüzifáért. Hűl a szoba.

1 megjegyzés:

Moon River írta...

Mi is valahogy így. Éltem panelban, semmi gondom nem volt, de nem éreztem kapcsolatot semmivel. Mindegy volt, hogy mínusz 10 fok, vagy plusz 5. Nem én gondoskodtam magamról. Azt hiszem, jobb így. Lehet, hogy munkásabb, de Neked akkor is lesz meleged, ha kifogy a cirkókból a gáz....fene tudja. Természetesebb.