2017. május 24., szerda

Agyváltó

Nem a fejemet akarom cserélni. Ez már kitart, amíg élek. Utána meg megy a bontóba.
A kerékpárparkom tavaszi karbantartásáról akarok írni.
Nufi új biciklijén az agydinamó kicsit recseg. De már a vásárlás előtt a kiválasztás körülményei miatt döntöttem egy agyváltós kerék mellett. A régi Csepel bringájában szétszedés nélkül is tette a dolgát eddig, bár senki nem használta a váltókart. Most a kíváncsiság belekergetett a felújításba.
Rendeltem első kereket az agydinamó miatt, és hátsót agyváltósat.
Már kijelöltem a zöld bicajomat átépítésre, ám megtorpantam. Az annyira jól összeállt már, semmi értelme keleket cserélni rajta.
A mustársárga - valaha orosz verseny - lett a szerencsés kiválasztott.
Az első kerékhez kicsit feszíteni kell a villát, de belement. Kb. egy hónapos gumimat is hamar átraktam.
A hátsó már nagyobb átalakítást jelent.
Le kellett venni a váltót, szétszedni a láncot. Rövidíteni. A hajtókart levenni, mert a fogaskereket megfordítottam rajta. Ez még az eredeti 51 fogú orosz. Javítható, cserélhető,
A középső tengelyben jókora árkok, a perselyében a gyűrött golyókosár, mint a Favoritban volt. Szerencsére még kettőt találtam tartalékot.
Ha nem lett volna délután nagy zuhi, elgurultam volna Szendrőbe venni. Így szó szerint megúsztam.
A hátsó kerékhez jobban szét kellett feszíteni a vázat, de ide is befért a kerék. Csak a lánc nem.
Le a kerék, a fogaskerék megfordítva már jó lett. (Mint egy teáscsésze alátét, kb annyira kunkorodik fel a fogas kapaszkodója, szerencsére csak egy rugót kellett levenni hozzá.)
A markolatváltóhoz majd meg kell kurtítani a fogantyút, és mivel kontrás, eltávolíthatom a hátsó peremféket, bár ezen még gondolkozom egy kicsit. Lehet, hogy marad mind a három fék. Úgyis ezzel húzom az utánfutót is.
Még nem tettem fele köröket, mert az eső erről lebeszélt. Talán később egy kicsit. Az agydinamóhoz is másik kábelezés kell. A kontrához is alkotnom kell bilincset. Számítógép hátlaptakaró lemezből lesz.
Ha holnap nem esik, egy Martonyi túra, vagy Szendrő - pl. új lánc és  tartalék golyókosár beszerző körút. - álmaimban már megjelent.
Buktával a napot!

Nincsenek megjegyzések: