2017. május 18., csütörtök

Bringás bejegyzés

Tegnap már meglocsoltam a paprikákat és paradicsomokat. Eddig a természet fürösztötte naponta.
Meghalt egy bácsi az utca végén. A ház végéből láttam eddig, hogy mozgott. Nagyon szép kertet műveltek a feleségével. Halottak napjára tudták időzíteni a megfelelő virágokat. A fáik is szabályosak.
Bezzeg az enyémekről csak a száraz gallyakat távolítom el, s azt is csak akkor, amikor már kilombosodott, és biztos vagyok az élettelenségében.

********


Tegnap beavattuk Nufi új biciklijét. Becskeházáig feltekertünk, majd vissza. Még szoknia kell a magas ülést és a leszállást is gyakorolni, de szerintem élvezi a kényelmes hajtást és a váltó adta előnyöket. A gyakorlás pedig meghozza a biztonságérzetét is.
Legalább én is előhúztam a Gepidámat. A balesetem óta nem nagyon húzom elő. A legkevesebbet hajtott bringám.
Hozzátartozik az igazsághoz még valami. A középső tengely kottyan. Az aluminiumvázban nem lehet még méteres hosszabbítóval megtoldott szerszámmal sem eléggé meghúzni a perselyt.
Most azon jár az agyam, hogy egy régi perselyt bevagdosok úgy, mint a menetfúrókat készítik. Aztán ráhegesztek egy jókora T kart, és úgy járatom meg.

Csak a menet (beirdalás nélkül) megszorul, és hiába olaj, hiába törölgetés, hiába más taktika. Menetfúrót nem rendelt nekem hozzávalót egy bringajavítós "cég" sem Budafokon.

De a szürke bingát is megkergettem tegnap. Visszacseréltem a régi váltót felújított műanyagkerekekkel.
Nem is hozott meglepetést, hogy mire a hegy alá értem, egy gumipók rátekeredett a racsnira, majd kiforgott a felső műanyag lánckerék tengelycsavarja, és kipergett a görbealátét.
Naná, hogy fordulhattam vissza krosszozás nélkül.

Ja, és egy ilyen görbealátétet sem leltem meg itthon. Kínomban újra cseréltem váltót a most használatos 7 sebességre tervezettre. De legalább most a kivett láncszemekkel sikerült ugrásmentessé tennem. (csak el ne kiabáljam!)

**********

A hét végén megyek Miskolcra. Veszek pár dolgot, és megcserélem a kemping bringáimat is. A kéket idehozom, és a pirosat hagyom ott anyuéknál. Már ráfér itt-ott némi igazítás. A piros pedig kapott jó hosszú nyeregcsövet. Ha minden jól megy, a kéknek is szeretnék, de első sorban a hátsó agyat kéne már szétkapni, kimosni, megzsírozni. Biztos nem volt már tízen éve.

Nincsenek megjegyzések: