2017. május 9., kedd

Válogatós olvasás

Ugrik a szemem néha a szövegekben, mert újraolvasva 1-2 nap múltán más témát találok, mint amire emlékezem.
De van, ami sokadik nekifutásra sem jut belém.
A két megfogalmazás most Attila utolsó bejegyzése és W. Faulkner könyve mián jutott eszembe.
Attila szövegében -  a megalázottságát türelmesen viselő családja és a zenei ízlés két szála - először csak a zene jutott el az agyamig, ma pedig a bányász és börtönlátogató 'élményei'. Teljesen szétvált a két szál.
A hang és téboly c. könyvét olvasom Faulknernek. Akkora katyvasz az eleje! Nem áll bele a sodrásba a fejem. (Göncz Árpád fordította)
Nufinak megmutattam az első pár lapot. Felsorolja a szereplőket, és néhány mondattal jellemzi is mindet. Színdarab elején szoktak így listát készíteni a szereplőkről az alkotók.
Biztos a megfelelési kényszerem visz rá, szeretnék műveltebbnek tűnni a megszokottnál, hát el fogom olvasni. Amerikai szerzők nem nagyon laknak a könyvespolcomon. Mark Twain gyermekregényeit és Jack London ifjúságijait serdülőkoromban faltam fel, azóta Jack Keruac.. jó, biztos összejön pár név, de elvisz a mondandómtól a felsorolás.
Kaffkai szenvedés lesz W.F.-t olvasni. Már ki is készítettem mellé Móriczot, legyen felüdülés rögtön utána. (Az időszak közeli.)
Délelőtt pedig tűzhelyjavítás lesz, és megígérem, lesz róla kép. Nufi hiányolja állandóan.
A konyhai gáztűzhelyünk sütője villamos. Alul-felül fűtőtest külön kapcsolható az előlapi gombbal. Az alsóban szakadt meg a fűtőszál. Németországból - ahol jó drága a posta - olcsóbban jött meg egy héten belül az alkatrész, mintha Bp-ről rendeltem volna. (Kb. a posta árával. Nem lehet nagy árrése a magyar kereskedőnek sem, de nekem az a kétezer is számít.)
Tegnap kirándultunk spárgát szedni, ezért maradt el a 'gyógyítás', no meg van másik gázrezsónk. Abban a sütő is gázos. Addig is lecseréltem a konyhában.
Inkább az egérrágta vezetékelés zavar nagyon. Mivel védjem meg? A szigszalag hőre lágyuló műanyag. A belső kábelezés melegtűrő szilikonos műanyag szigetelésű megoldás. Még nincsenek egymáshoz dörzsölhető hibák rajta, csak már látom a további romlás útját.
Egérjárás pedig már Budafokon is volt jócskán. Nem a falusi rágcsálók csak a mumusaink.





2 megjegyzés:

DieBombus írta...

En a ragott vezetekekre sziloplasztot nyomnak, az hoallo. De persze ez csak a jelenlegi helyzetet javitja, tovabbi tamadasoktol nem ved, hacsak nem kened vegig az osszes kabelt. :)

Hanczur írta...

Még nem tettem rá semmit. Összeraktam, mert eddig még nem volt zárlat. Ha netalán mégis lesz, a védőföld leveri az automatát, és akkor keresek rá megoldást.
Áramütés-veszély nincs.