2017. június 14., szerda

A macska az úton már túl van a dolgon, és nélküle száll az idő...

Régi KFT szöveg. Lehet, hogy a jutubin meg is lehet hallgatni, akkor belinkelem.

Napok óta egyre büdösebb lett a kutunk vize. Télen rövid csövet tettem a szivattyúra, és csak két vödör vizet húztam ki naponta a madaraknak. Nem tűnt fel semmi.
Jánosék a hét végén betonoztak, nekem pedig meghagyták, locsoljam a betont naponta legalább egyszer. Ennél ezerszer többet is megtennék, hát gondoltam, nagyobb mennyiséget viszek át, nem ott húzom vederrel. Legalább megtisztul a kút, biztos a belehullott tűlevelek rothadnak benne.
A szürke kádam legalább 50l-es, és a bringa-utánfutóra telepítettem, úgy húztam át, de két-három fuvar után sem tisztult a vizem.
Ma bevilágítottam a kútba, de semmit sem láttam. Tegnapi szendrői túránkról hoztam haza ababilincset, vissza tudtam cserélni a hosszú slagot, és adtam az élvezetnek.
A víz persze majdnem gyorsabban jön, mint amit a szivattyú ki tud húzni. Még mindig nem láttam meg semmit.
A vízmentes reflektort kellett hosszú kábelre szerelni - stílusosan leégett búvárszivattyú madzagjára : -) - és valami fehéret pillantottam meg a húzós kút vascsöve mellett.
A vaskút nehéz beton-zárólapon vagyon csavarral rögzítve, és egy kitörésnyi hely volt a macskának a beeséshez. Meg is találta.
Nekem pedig ide-oda kellett mozgatni ezt a monstrumot, hogy feljöjjön a víz tetejére.
Volt még egy gyanús rész, és az győzött meg igazán. A szürke kádban szőrcsomókat találtam.
A lámpát szinte a víz színéig eresztettem le, akkor volt rendesen kivehető, hogy macska vagy kutya.
Kerestem egy vödröt, de nem voltam biztos, hogy azzal ki tudom húzni, inkább tovább agyaltam. Vastagabb drótból hajtottam kampót, és átmentem Pétert kölcsönkérni az asszonytól. Még nem tudtam, mekkora feladat kivenni. Vagy felhúzni, vagy a lámpát mozgatni jó lesz. Nufi undorodik a hulláktól, Péter meg szokott macskát temetni. (Majd megkapom tőle, hogy ő nem macskasírásó... )
A végén nem volt nagy kunszt. Leengedtem a kampót, a lámpát a húzós kút csőrére akasztottam, és pillanatok alatt kivettem a dögöt. Bele a kikészített műanyag vödörbe. Péterrel még megástuk a sírját a 'Kedvencek temetőjében'. Hátul a birsfákhoz közel.
Most pedig járatom a szivattyút, meg töltöttem bele fertőtlenítő folyadékot.
Amikor az árvíz volt itt, akkor osztották a faluban. Én még nem voltam itt, de anyunak odaadták.
Most naponta egyet belelocsolok, aztán pár óra múlva kihúzatom a vizet, és amíg  nem lesz tiszta, a másik kutamból hozok vizet a madaraimnak.

Mindig történik valami. De hogy ez melyik macska lehetett, azt nem tudom. Zömében fehér, a fején fekete folttal. Nem is a mieink valamelyike. Lehet, hogy harcolt itt, és veszített?
Holnap még egy rácsot odafabrikálok, és kisebbre húztam a lyukat is, ahol a slag csöve kijön.

********************

Hatékony ez a fertőtlenítő. Eltelt egy óra, és már nincs szaga a kihúzott víznek.
Kapott még egy zacskóval. A lámpát visszatettem, és benne is hagyom holnapig. Felhúztam a várható vízszint fölé.

**************
Volt két kádnyi zavaros víz, majd kezdett tisztulni, meg közben még ide-oda szétlocsoltam a mélymulcsra, és végül nagysokára zavaros lett és megállt a szivattyú. Azaz elértem a kút fenekét. Ma már nem bántom, de holnap párszor ki kell húzatnom az összes vizet.
Amíg macskaszőrt hoz ki a szivattyú, addig nem adok a baromfiknak belőle inni.

Hál'istennek jó lehet az immunrendszerük, mert meg sem kottyant eddig.  

Nincsenek megjegyzések: