2017. június 5., hétfő

Fűnyírás,fűnyírás, fűnyírás

Nagyjából e körül forog minden.
A földön húzható benzines most éppen jól működik, bár lenne még rajta tennivaló. Három kereke három magasságban gurul, de gurul. Mind a négyet a legmagasabbra fogom állítni. Laci bácsi kezelésében került le a földközeli állásba, pedig 2 cm nem nagy különbség, annyi a két beállítási lehetősége, ha jól emlékszem.
Viszont a 22-es ház kertjében már mindenhol lefúl a motor, a kenyérgőzös kaszát pedig állandóan eltöröm, kicseréltem a robbbanómotoros fűkaszában a hengert és a dugót, azzal kell levágnom a füvet. Még lehet, hogy nem a damilos fej lesz a nyerő. Van hozzá háromágú acélkés is.
Ez a hatezer forintos húzásom a tavalyi figyelmetlenégem okán keletkezett. Nem volt előre megkevert benzin. 1:25-ös keveréket igényelt a motorja, én meg 2T olaj nélkül töltöttem fel. A fekete, benzines kannát erre töltöttem tele a kúton, de úgy gondoltam, előkevertem. Nem volt piros a benzin. Vagy nem eléggé. Hamar kiderült.
Ez van. Hibázom, mint minden ember, és megtanít az élet, mint istene a vallásost, hogy a büntetés nem harag eredménye, hanem a bűn másik összetevője.
 Nufi éppen a rózsáit rendezgeti a fészbukra, a két kotlósom legalább 18 csibét költött ki, reggel külön odafigyelek, ne hagyják el a ráccsal elrekeszett ól előterét, mert a macsakaveszély folyamatos.
Tavaly egy egész alom tűnt el kikeléskor. Most egy hétig nem eresztem szabadon a baromfiudvarban őket.
Biztos lesz így is veszteség.
Első este még harcolni kellett Gizi kakassal is, mert naplemente idején kinyitottam a rácsot, ő meg amíg fel nem zabálta a kicsiknek beszórt gabonát, mindenkit kizavart az előtérből. Hiába akartak a kacsák is nyugovóra térni, nem engedte. Ha pedig be akartam avatkozni, csak rikácsolás és riadalom lett belőle.
Nehéz ám tyúkésszel gondolkoni!

Nincsenek megjegyzések: