2017. június 19., hétfő

Hol zuhi, hol forróság

Na ehhez hogy alkalmazkodjunk!
Béla tévéje is produkált pár értelmetlen hibát, erre kicseréltem, de Nufinak nem tetszett, most visszaadtam.
Legalább alatta is lemostam a polcot, mert ezért senki sem emelgeti.
Alakítom a másik szobát is. A hét végén itt alszanak anyuék, haladnom kellene a lapos tévével. Ez is LED-es lesz, szintén LG. 24V kellett neki, és valami 3A fölötti fogyasztást írtak a hátlapjára. Akkutöltőt puffereltem meg a javításhoz. 23.6V lett a végeredmény, és a mutatója fél ampert sem jelez. Gondolom, induláskor kell neki nagyobb áram.
 A LED táplálására segédtápként 240V-ot mérek, de nem kapcsolja rá a fényforrásokra. Távirányító nincs hozzá, műsorforrás meg a fa alatt nem volt tegnap. Ma kiszámolom, mekkora műterhelés kellene neki, aztán folytatom, .. amint a két asztalt felszabadítottam a másik szobában.
Pihenésképpen a DDS szignálgenerátorokat lesem a jutubin. Várom már nagyon az enyémet. Kínából, vagy eu raktárból, az nem derült ki. Banggood rendelés. Most először... ez a próbarendelés. Korrekt kereskedőnek írják le, és a 30 napos érkezés valószínű. Nem vagyok türelmetlen.
A mosógéphez megjött a kondi, azt beépítettem. Az eredetinek csavar állt ki a 'fejéből', ennek semmi. Fúrtam öt lyukat a hátlapba, és két gyorsszorító szalaggal fogattam fel. A zárlat elkerülésére kettévágtam egy gyógyszeres fiolát és a talpából ütközőt csavaroztam a kondi mögé, az elejét pedig az érintkező sarukra húztam sapkának.
Rázkódós fajta a Zanussi, nem lenne jó a csillagszórózás mosás vagy centrizés közben.
Pihentetőnek ma még az új egeremet kellene szétkapni. A görgője többet forgat vissza, mint előre, és fordítva, ha tekergetem egy irányba. Visszatettem a régit. Most úgyis jobbkézre esik,

********

A hét végén itt járt Béla huga és anyuék. Nufi teljes gőzzel főzött, takarított, utasításokat osztogatott, macskázott... szóval mindenki elégedett volt. Még fényképezni is elfelejtettünk.
Pénteken hoztam el Miskolcról 'eleinket'. Anyuékat otthonról, Margót a Tiszai pályaudvarról. Anyuék hazavonatoztak. Szombaton pedig visszavittem a nagynénit. Laci bácsival Pingyom volt a következő program. Jókora zuhi állított meg a konnektorszerelés közben. Fedett helyen szundítottam a végéig. Hazafelé baleset miatt állt a sor. A kanyarhoz közel sodródott le az útról személygépkocsi. Volt kinn mentő, tűzoltó, és nagyobb teherbírású hatkerekes kaptatott fel az emelkedőn, mikor végre elengedtek minket a rendőrök. Gondolom, azzal húzták ki a roncsot, de nem biztos. Nem vártuk meg.
Rolandnak kellett kulcsot hoznom Mari néni kamrájához. János - Roland apja - útba esett, meg a zápor is. A házuk előtt tombolt a legjobban, de megígértem, hát kiszálltam ázni egy kicsit.
Mire hazavittem Laci bácsit, már el is állt.
Anyuval még beszélgettem a szobában, azaz ő beszélt, Laci bácsi tévét nézett. Velem szembe a tévé. Robbanások, repülő autók, motorosok, torzsalkodó emberek, és rajtam tört ki a fáradtság. Nem fizikai, egyszerűen haza akartam jönni. Nem számít, hogy Zsarnai piac lesz reggel, elköszöntem, és csak tankolni álltam meg.

Egy kiskacsánk megint elhullott. Eltemettem az almafák alatt. A többiek jól érzik magukat. A kút már tiszta vizet ad. Eltekintve a macskaszőröktől.  Az még sokáig jönni fog.
Még elültem a kapu előtt hosszabban. Milyen sorrendben kell a javításhoz kezdenem?
Az első lépés a kiskapu és a nagy közötti oszlop. A talpa terméskő betonban, Azon csúszik lassan a téglaépítmény. Az tolja rá a nagykapu bal szárnyát a jobbra, és már mozog a földben a fa oszlop is.
A jövő héten ez lesz a munka. Nincs kecmec, mert rövidesen a földön találom a nagykaput.

Nincsenek megjegyzések: