2017. június 7., szerda

Mire megszokom valamit....

... ezt a mondatot be sem fejezem. Mindenki utána tudja gondolni.
Reggel kiértekezésben írtam választ Attilának a reagjára, és kijelöltem a nem vagyok robot négyzetet. Erre elkezdett velem szórakozni az ellenőrző program, és a végén újra be akart léptetni, majd eltörölve a beírást jelezte, hogy a böngésző elhalálozott.
Mindezt a tableten, aminek nincs cache-e erre a célra.
Dühömet levezetendő átmentem a 22 kapuját lefényképezni.
Most tölti át a gép memóriáról, aztán kiválogatom, melyiken látszik a problémám.
Szóval van egy hatalmas kétszárnyú kapu. Két-két vaspánton függ, és tölgyoszlop tartja.
A tölgyoszlop mozog a földben. Ezt vasbetonból akarom kiváltani. Kicserélni, bár ha csúnya lesz, beborítom fával a látvány kedvéért.. A két oszlop közé szintén vasbetonozni egy csíkot, hogy a távolság télen is közel azonos legyen, mint nyáron.
A kapuk fáját pedig szeretném megtartani. Sajnos a kereszttartóknál elég gyenge.
 Ilyen kívülről.
 A két szárny már leszállt, hosszú emelgetéssel lehet össze pászítani.
 Ezen látszik az oszlop is.
 Ez a kiskapu javítása. Kívülről a csavarok feje alátéttel.
 Ez belülről.
 Eredetileg szöggel volt. Azt fúrtam ki a csavaroknak. de nem jó.
Ronda is, és mozog is a csavar oldalirányban. Kb hat éves a megoldás.

*********
Még folytatom, csak most reggeli-
*********
 Itt egy telibe kép a méret elképzeléséhez.
 Ezek a tartóelemek korhadtak nagyon.
 Már félve nyitom-zárom.
 ... hogy mikor hullik darabjaira.
A merőlegesről szólni sem érdemes.
A három téglás oszlopot pedig csak a betonelemek után szeretném újrarakni.Mármint  a két kaputartó cseréje után.
Ha csak a Z elemet és a kart cserélem újra, akkor sem merem fenyőből. Gondolom, tölgyet kell hozzá vennem.

2 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Az időtől összerogytak picit... ezzel nincs mit tenni. Az oszlopokat kell először lefixálni rendesen. Vasból szerintem jó ötlet. A földbe ágyazott gerenda rothad. Nem számít se szurok se semmi. Az a farész ami nem szellőzik, az szétmállik. Érdemes lenne a nyíló szárnyakra új sarkokat tenni, hogy a lyukak máshova kerüljenek. Azok a hosszú pántban folytatódó sarkok jók, amilyenek a kapuk alsó részén vannak.Valahogy az egészet frissíteni kéne. Biztos megéri foglalkozni vele.

Hanczur írta...

Most megpróbálom összefoglalni, hogy jól értem-e:
A nagykapu új oszlopait úgy állítsam a faoszlop helyére, hogy ne essen a két kampó - amin függ a kapu - ugyanoda.
Viszont akkor mindkét oldalról kap pántot fából. Leginkább a függőleges elemeket féltem a kapu saját súlyától. Azért akartam U vasba állítani az egészet, és görgőzni a szárnyak végét. A görgő ellen pedig a fű szólna, mert nem akarok annyit betonozni, amennyin végiggurul
Középen is fából volt bak a földbe süllyesztve, de az háromszor tépte le a kipufogót a Hondáról. Oda akartam betontömböt kivehető szögvas tartóval.
A betontömb módosult vasbeton csíkká, mert akkor nem távolodik-húzódik össze télen-nyáron, Ezt tanultam itt egy rokonomtól. Budafokon a régi kapu télen nem volt zárható, mert nem ért be a nyelv az oszlopba, nyáron meg szorult is.
Szög helyett pedig facsavart ajánlsz.
A kiskapun átmenő csavarok vannak, és a betonozott járda miatt vágnom kellett az aljából de nem mertem az oszlopból is kihúzni a szögeket, és így a lemezt sem tudtam kikalapálni.
Rágom még egy kicsit, aztán nekifogok.