2017. július 20., csütörtök

Anyukám a vonaton fő

Ma reggel elhozták autóval Jánosék. Tegnap vett nekem papucsot. Kipakolt, megnézte, hogy jó rám, és már fordult is vissza a vonathoz. Ma téglavörös riasztást küldött a meteorológia. Még dél előtt haza is akar érni.
Fel tudok-e nőni valaha erre a szintre?
Nem hiszem.

Tegnap a diófa alatt nagyítóztam ki Nóriék billentyűzetét. Fujitsu Siemens Amilo. Nem túl fiatal gép. A wifi kártyája kuka, a memóriabővítménye más sebességű, mint az eredeti. Nem is mertem újrainstallálni, mert akkor azt is venni kell bele. Viszont egy német és egy magyar billentyűzetből, meg az eredetiből átrakva a gombokat sikerült megjavítani. A belső fóliája volt ép a donornak.
A sárga felkiáltójel a fel nem telepített modem driverét hiányolta.
Természetesen az akkumulátora is rossz, és a tulaj már töltőt cserélt rajta, csak éppen 200mA-rel kisebbet tudót vett. Ettől, ha bemelegszik, akkor nem mindig indul újra gép. Ha volna benne új akku, azt kikapcsolt állapotban feltöltené, és ezek a gondok megszűnnének. Csepptöltőként bőven elegendő ez az adapter is.
Már USB-s wifiről használja, tehát kiemeltem a rossz kártyát is, meg lehúzva az akkumulátort, stabilan működik a noteszgép. Volna bele kártyám is csak az sem látja a wifi központot. Mint kártya működne. A win felismeri és telepíti a meghajtó programját is.

A turmixelőjük is megdolgoztatott. Két edényt lehet beletenni, és az egyik nem jó. 80-as szögből reszeltem célszerszámot a lyukasthorx csavar kiszedéséhez, mert a bit rendszerű (cserélhető csavahúzóhegy) nem fér be a lyukába.
Már utána néztem, honnan rendeljek csavarhúzót, aztán éppen nem adtam fel a rendelést. Nem akartam várni vele. Gondolván, majd az alkatrésszel együtt.
Na semmi szükség nem lett volna a talpának eltávolítására. Ott minden rendben teszi a dolgát. A késes edényeknek van olyan pereme, ami biztonsági kapcsolóval engedi elindítani a 'rágógépet'. Na ilyen edényt nem hoztak, tehát a ritmus ismét megakasztva. Meg kell várni a kübliket.

Attila kirohanása egy számomra ismeretlen újságíróra ismét rádöbbentett, mennyire nem vagyok közéleti ember. Itthon is betévedek néha a kurucinfóra, meg az mszp honlapra meg utoljára az amerikai nép szavából idézett be valaki egy cikket Orbán fasizmusáról, és el is olvastam, de maradtam a bolond lukból bolond szél fúj hozzáállásnál, és keresek valami zenét kiöblíteni a mocskot a fejemből. Dühöngök én is, amikor valami akadály fog vissza, és nem rajtam múlik a haladás, aztán keresek olyat, ami elviszi az agyam róla.

Van már új papucsom, anyu lassan Miskolcra ér, és Nóri haza tudta vinni a noteszgépet. Bár közben eszembe jutott, hogy a belsejében pótoltam két hiányzó csavart a talpán a wifi modult takaró burkolatéval, és a 22-ből így hoztam át a 33-ba. Itt meg már elfelejtettem keresni hozzá, tehát még egyszer látnom kell a masinát.


  ***********
Nem kellett messzire menni érte. Itt maradt az asztalomon. Úgy tűnik, a meleg nekem is kihúzza az eszem.

Nincsenek megjegyzések: