2017. augusztus 23., szerda

Kerekes székkel az aggtelki barlangban

Megvót'
Nufi kitalálta, hogy Bélát elvisszük a barlangba. Telefonon egyeztetett, szervezett. Ma reggel pedig felkerekedtünk. A 11 órakor induló túrára kaptunk jegyet.
Az első lépcsősor volt a legnehezebb. Akkor már a hajolva eresztgetés kikezdte a jókedvem, de ha az asszon kitalál valamit, akkor meg szoktam valósítani.
Állítólag 170 lépcső, bár én csak 169-re vagyok beállítva... na semmi gond. Kicsit furán néztek ránk a túrázók, de volt egy srác, aki a fiát is befogva segített a közepétől. Nem kellett fokonként ráncigálni, hanem megemeltük és vittük.
Még általános iskolás kiránduláson jártam ott, jó 35-40 éve lehet, semmire sem emlékszem belőle. A hangversenyteremre csak, de anno a Kék szakállú herceg várából játszottak le részletet, most meg Vangelis meg Kormorán dalt játszott le a vezető.
A cseppkövek kormosak, az út szépen kiépített. A világítás szakaszonként ki-bekapcsolható. A vezető felkészült. Humora is van.
Megjegyeztem, hogy az egyik hangversenyző nem bírta bevenni a kanyart,  és beleütközött a sziklába. Abban a teremben nagyobb tömböket moshatott alá a barlangi patak (Jósva?) és ott jókora sziklák látszottak az üregben szana-szerte.
Innen is köszönet még egyszer a barlangásznak és a fiának, aki segített.

*******

Megérkezett végre a szkópom is Kínából. 200 megás digitális jószág. Hétfőn hozta ki a DHL Miskolcra, onnét Feriék Komjátiba. Majd 50 dollárt kértek volna a várostól idáig plusz. Ritka cég ez a DHL.
Először kétségbe estem, hogy hülyeséget mér. Az 5Vos kalibráló négyszögjelet 53V-nak mutatta.
Nufi megkérdezte, hogy visszaküldjük-e. Vagy hogy kérdezősködjem az Elektrotanyán, hátha más is járt így.
Én meg játszottam tovább vele, és a hozzá adott CD lemezről feltelepítettem a programját, meg a használati utasítását is olvasva rábukkantam a megoldásra.
A mérési eredményt bekapcsolt 10-es osztóval kell értelmezni.
Ettől még nem lesz pontos, de nem tizenkétszeres lesz a hiba.
A kezelését még tanulni kell. Jár körbe a szemem az előlapján, mint a rajzfilmeken a fejbe vágott krokodilnak, mire rábukkanok a megfelelő gombra.
A képernyője LCD. Ezt is meg kell szokni. 7 hüvelykes, mint egy kisebb tableté, és a menü szép színes rajta, sőt a két sugár is más színű, de kicsit szögletes az analóghoz képest.
A szinkronja is Nagyon jó. Nem csak az élekből képzett indítójel miatt, hanem pl. az NTSC vagy PAL-Secam rendszerű színjel burst vagy védősávjelét is ki tudom kapuzni a 625 sorból sorszám szerint bármelyiket.
Ebben  a kategóriában ugyan a legolcsóbb, de a többi inkább digitális szavakra triggerelhető. Persze a jövő lehet, hogy inkább az.
Viszont arra inkább egy PC adaptert fogok venni tizen dollárért. Az ilyet tudó 400$-tól a csillagos égig. Nekem még ez a közel 300 is megterhelő. (Áfával)

********
Anyu a hónap végén megy kórházba. A vénáján keresztül vezetnek be valami szondát és rögöket keresnek és távolítanak el. Editék már nyugtatták, hogy túl vannak rajta, és nem veszélyes. De ő fél. Nem volt soha beteges. Most, hogy öregszik, inkább a dokik tolják a megélhetési betegségügy miatt a félelmei közé.
Ettől mondjuk én sem vagyok nyugodt, de pénteken megyek hozzá, és szombaton megyünk Zsarnaizni. Lefoglalom egy kicsit.
Laci bácsi tönkretett egy sövénynyírót. A pingyomi szomszédét. Ha minden jól megy, van valami roncsom itt, és jó lenne abból megjavítani.
Irénke sincs itthon. Hétfőn még azt mondtam, tegye be János hozzájuk, mert akkor még csak a barlangtúra volt a fejemben.
Mindjárt felhívom anyut, mi a fejlemény ezügyben.
Aztán megyek egy kicsit játszani az új műszerrel. 

Nincsenek megjegyzések: