2017. szeptember 2., szombat

Elrontottam a reggelit

Ez már csak ilyen. Ha egyszer egy üzlet beindul...
A baromfiudvar ajtajára felfutott szőlőből szedtem az alapot. Még savanyú. Engem nem zavar, de Nufinak összehúzta a száját.
Béla is legfeljebb estére kapja meg. Ne legyen túl gyors az emésztése. Készülünk a Császtai búcsúba. Jön a Piramis együttes és ingyen koncertet ad. Illetve gondolom, Edelény fizeti.
Tegnap meghallgattam a jutubin az új énekessel készült felvételt. Jó. Tisztábban énekel, mint Révész Sanyi, és a hangja is nagyon hasonlít. Jól választott a banda utódot. Ha ilyen lesz a mai nap is, talán elfelejtem arra a pár percre a gyűrődéseimet.

***

Anyuval reggel beszéltem telefonon. Már jobb a hangulata. A többi szobatársát is hétfőig tartják benn. A cukrát találták magasnak, és arra kap valami hashajtó hatású készítményt. Nem örül neki. Majd otthon rendeződik - mondja - mert csak 6 körül szokott mérni. A kórházi izgalmak és az étrendváltozás is beleszól a mért eredményekbe.

****

Bekukkantott az ősz is. Szeptembert téptünk a naptáron. Bedugtam a fejem a cserépkályhába is.
Először a bedöglött vízüveggel kevertem samott port, dugdostam be a repedéseket a tűztérben, de az ajtó fölött mozgott a samott tégla. Elkarikáztam Szilasra utánpótlásért. Jó férfiökölnyi mennyiséget kevertem be, és az is elfogyott. Egy napot hagyom száradni, aztán bedugom a kamerát és végignézem, hol kell még pótolni a kipergett maltert.
Még nincs fűtésszezon, a sok kis pepecselésnek lesz ideje kiszáradni.
Ötödikére jelezte magát a kéményseprő. Még a kéményeket is kiporszívózom addig.


****

Befejeztem éjjel a Csányi Vilmos könyvet. Mesterházit akartam olvasni, de Nufi helyretett, hogy megint másba kezdek, és még ezt sem fejeztem be. Igazat adtam neki, és fél egy körül a végére értem az Etológia és társagalomnak. Sajnos így kevesebb marad meg bennem. Csányi, mint tanár, kis részekre tagolva írta meg a könyvét. Nem szabad regényként olvasni. Viszont úgy megint csak szaporodik a könyvkupac az ágyam mellett, és az sem túl szép látvány.
Most egyébként is az SSH lenne fontos, meg az Apache könyv. Vagyis hogy tabletről bejelentkezve a szervergépen tudjam adminisztrálni a weblapfejlesztést.
Eddig elég volt az RSH. A Remote SHell. Wifi hálózaton ez már kevés, és ha nem akarok teljesen elbutulni, akkor illik foglalkoztatni a koponyám tartalmát. Nem belekotyogni a politikai témákba. Ne szólj szám, nem fáj szerszám. Azaz nem rúgnak tökön.
Persze párhuzamot azért most is találok.
A társadalmi változásokról írt elemzése Csányi Vilmosnak jól illeszkedik a munkámra is. A fejlesztések alapja a másoktól összegyűjtött tudás is vagy működik az asztalon, vagy be sem indul, de kifinomult műszer csak tömeges sokutas fejlődés után lesz belőle.
Ő egy karóra előállítását vette nagyító alá. Ha 10 embert meztelenül kitesznek egy lakat nélküli szigetre, akkor sem fognak karórát létrehozni egy élet alatt sem, és még akkor sem, ha van közöttük órásmester.
Jó hasonlat.
Nem lesz szép az én sortrafóvizsgálóm  sem, mert nem akarok újabb panelt gyártani, és sok lemezt elfűrészelgetni.
Jó lesz a 60-as szögből menetelt csavarral és a trabi fékcsövéből vágott távtartóval is. Csak az előlapi kivezetések biztonságos rögzítése sikerüljön, és nem legyen borulékony!

****

Akartam még az új oszcilloszkópomról is írni, de még nem áll kézre. Naponta kell gyakorolni, mint furulyásnak, aki fuvolára akar váltani. Mindkettőt fújni kell, csak másképpen.

Nincsenek megjegyzések: