2009. június 8., hétfő

Komjáti napló 2009 - XIV. rész

Csütörtök

Tévé.
Lerámoltam az íróasztalt, lemostam a rápergett kormot. Fölötte van a kályha füstcsövének csatlakozása.
A tévét még odakinn leburkoltam, és kiporoltam.
Bedugás után a piros led az előlapon világít. Bekapcsolásra halványabb lesz. A nagyfesz nem húz, már azt hittem, nincs is, de 'mérve' megjelent, a képcsőben a fűtőszálak szépen izzanak.
Hang, kép nincs.
Bekapcsoltam a szkópomat.
Nincs kedve dolgozni. Az izzó világít az előlapon, de semmi életjel.
Méregettem tovább a multiméterrel. 5 volt, 12Volt, Százegynéhány. Az RGB katódokon az erősítők becsukva. 198V-tól 215V-ig mindhárom más feszültségen.
Megint bekapcsoltam a szkópot.
A szkóp aljából sziszegő hang jelezte, hogy éled a nagyfesz.
Kapcsolgatok, nyomogatok, erre is ráférne már egy kondiátömlesztés, de nem adja magát.
Ismét kihúztam. Az előbbi pihenés is jót tett neki.
Kiforrasztottam a tévéből a tunert. Hátha így megjelenik a hangyaháború a képcsövön.
Erre abbahagyta a ki-bekapcsolást. Ezek szerint I2C buszon kommunikál a vezérlő proci a tunerrel.
Visszaforrasztottam. Folytatta a ki-bekapcsolást. Ha lenne euroscart dugóm itt, DVD-ről adhatnék neki video jelet, meg hangot, vagy tudnom kellene fejből a bekötést, és akkor bedrótozom lengőkábellel.
Újból bedugtam a szkópot.
Apró villanások, megjelent a zöld pötty. 2 sugaras üzemmódban két pötty.
Már csak a fűrész induljon be.
Kihúztam a szkópot még negyed órára, és lőn. Megjött az idővonal.
Végigtapiztam a Philips IC-t. Az impulzus oldala megy, a KF oldalon csak zajt találtam.
Felmentem a padlásra letölteni a doksit.

GENERAL DESCRIPTION

The TDA8360, TDA8361 and
TDA8362 are single-chip TV
processors which contain nearly all
small signal functions that are
required for a colour television receiver.


Jól sejtettem. A mai kor divatja szerint belegyömöszölnek minden aktív elemet egy százlábúba, és ha egy megy, minden megy. (tönkre)
Vajon mennyit kérnek érte?
Hát ezt még nem tudom. Legalább egy Junoszt vagy a képkf generátorom itt lenne!
Átlibbentem a komorába a JVC tévéroncsért. Abban nem ilyen van. Mehet vissza.
Otthon még van ITT meg Thomson bánya is. Itt még semmi.
Akkor félbehagy.
Szóltam Józsinak, hogy ha sürgős, inkább visszaadom, igaz, akkor még a szkópom nem kelt fel. Azóta legalább van ötletem.

Jöhet a másik varrógép.
Ez már rosszabb játék. Az anyagot vonszoló recés bigyó összetörve. Józsi azt mesélte, hogy időnként megszorult a tű, ezért már megreszelte a lyukat, és amikor meghúzta az a recés bigyó elfordult, vagy megakad. Rásegített csavarhúzóval. Attól tört el.
Ez egy számomra névtelen ép. A fantázianeve Prima. Nem találtam igazi azonosítót. Leszereltem a törött bigyó maradékát, majd holnap Miskolcon nézek varrógépszervízt. Csak lelek valamit a Kisokosban.

1 megjegyzés:

Makka írta...

Itt egy labda, elkapod?:)
http://www.makkakonyha.com/2009/06/7.html