2009. május 13., szerda

Komjáti napló 2009 - III. rész

Hétfő
Ma Erzsi néni látogatásával kezdődött a nap. Mosogatás közben jött, és a paraboláról faggatott. Merthogy be kellene kötni, vagy mennyit kell fizetni, és megéri-e.
Ugyan nem először vetődött fel a téma, de valamiért most sürgősebb, ismét azt kértem, hozzon szerződést, és elolvassuk. Ki mit vállal, mennyit kér érte és mi a belépés, hogy lehet kiszállni belőle.
Papír nélkül nem tudom, mit mondjak, tanácsot meg végképp nem. Kérjen a tanácsházán, vagy önkormányzaton papírt.
De ő nem vette el, és Mari néninek van. Tőle kérjem el.
Mari néni szegről-végről rokon, és a műanyag hordóim is nála vannak pálinkafőzés óta. Itt az ideje a látogatásnak.
Anyukám csokoládészállítmányából kiválasztottam egy szép kis táblát, és elrobogtam.
A kapu zárva, de a kulcs belülről a kapuban. Már hallottam, hogy a fiával beszélget. Ha pedig János is otthon van, az még jobb.
Erzsi néni már ott csücsült, közösen rágódtak a szórólapon. Megkaptam.
Arról van szó benne, hogy a régi hálózat rossz, és ingyenes. Az önkormányzat átadja felújításra egy magáncégnek, és az csillagpontosra átalakítva (vagyis csak oda kötnek be, ahol fizetik a díjat, és könnyen le is tudják kötni) két csomagban kínálnak 12 vagy 25 műsor vételi lehetőségét. 1300 vagy 2700Ft-ért havonta. Új bekötés 6000Ft, réginél nincs bekötési díj.
Mondom ez az ígéret, de ez nem szerződés. Megrendelésnek jó. Ha aláírja, akkor lehet szerződni.
De akkor ami most van az nem lesz?
Hát nem.
Ezután még beletenyereltem a lecsóba, mert felmerült a digitális átállás. Ígéret szerint 2012-től megszűnik az analóg műsorszórás, de ott még nem tartunk, sok víz folyik le addig a Bódván. Addig még az UPC és a Digitv is izmosodhat, és egyedi megoldás is lehet. Akármi is lehet.
Ha neki csak az egyes és a kettes meg az RTL Klub elegendő, akkor most nem kell befektetni. Nem magyaráztam agyon. Ha kell a Duna Tv, akkor kell a központi antenna, ha nem, akkor nem kell.
A hordókat a bringán toltam haza. Fel is vittem az egyiket a padlásra. Itt 27 celsius fok is van, a kis kéményen le tudom tolni a slagot, és alig kell melegíteni a fürdéshez.
Este még átvittem Jolikának a kiürült vizes flakonokat. Ők tejet adnak oda benne másoknak. Sajnos tisztítani tej után nem lehet normálisan. Az ásványvíz után viszont még egy használatra jó.
Kikérdeztem a hálózatról őket is. Hogy is van ez a wifi itt?
Felhívták telefonon a szomszéd falu polgármesterét. (Krajnyáknak hívják, sajnos a keresztnevét nem jegyeztem meg.) Holnap reggel szán rám fél órát. (Én kértem tőle találkozót, nem akartam a mobil számlát fölöslegesen növelni)


Kedd
Hatra húztam az órát, gondoltam fél óra bringával, de elindulok negyed nyolckor.
No, az eső erről lebeszélt.
Nagykapu, autó, és már fél nyolckor ott virítottam a tanácsháza előtt.
Bemenjek?
Mire várjak?
Az udvar végén egy ember rendezgetett szerszámokat, érdeklődtem Krajnyák úr felől.
A polgármestert keresem? Mondom nem tudom, telefonon nyolcra beszéltünk meg találkozót, de jó helyen járok?
Jó helyen jártam..
Mi több, azonnal fogadott is. Nálam fiatalabb srác. Kávéval kínált, és azonnal a tárgyra tértem. Ide fogok költözni, felderítem a lehetőségeket. Tud-e segíteni, mit tehetek?
A rendszer már egy hete áll, aki felelős volna érte, annyit telefonozott, hogy indítsa újra.
Ez nem nagy dolog, ha valaki tudja, mit és hol indítson.
A teljes beszélgetés talán nem túl érdekes, de ő is kocsiba vágta magát, meg én is, visszatértünk a Komjáti haranglábhoz, megmutatta az elektromos hozzáférést, és újraindítottam a rendszert.
Ellenőrzésre pedig hazatértünk, és itt a padláson végre kijutottam az internetre.
A polgár mester úr felajánlotta, hogy tegeződjünk, és én nagyon jól éreztem magam. De tényleg.
Megadtam a telefonszámom, és ő visszatért további teendőihez.
Délután Józsi állított be két nagyobb teljesítményű reflektorral. Erősen elhasznált lámpák, de hozott 'új' kábelt hozzá. Majd nézzem már meg!
Mondom, várja meg. De nem, nem most. Majd....
Láttam ez inkább beszélgetésre való látogatás, hát megkértem, mutasson be a harangozónak, hogyha újra kell indítanom a rendszert, akkor ne suttyomban jussak be, hanem mint valódi szaki.
A harangozó bácsi 70 éves már elmúlt. Ígérem, megtanulom az ő nevét is, mert ő már tudja az anyámét, :-) szóval kerékpárral elvonultunk a kapcsolószekrényhez, és elpanaszolta, hogy mindig lenulláz a harang időzítője, és egyszer már javították Pécsett, de most áramkimaradáskor is nulláz, pedig másik automatára tették a wifit.
Felmásztunk a toronyba. Megnéztük a kis és nagyharangot, a tirisztoros vezérlést, meg egy szekrényben volt sok kicserélt néhány Amperos dióda.
De nekem nem ez kellett, csak az szúrt szemet, hogy a magasba egy hosszú árnyékolatlan 3 eres vezetéken megy fel a villany. Ott, ahol e legegyszerűbb.
Mondom, nem ártana oda legalább vascső. A mellette tirisztorral rángatott 230Volt úgy átlép a wifi routerre, hogy attól fagy meg a hálózat.
No, ez még egy hosszabb túra lesz. Addig is a harangozó automatában kicseréltem a memóriaakkumulátort. A bácsi örült, a fia újraprogramozta az időpontokat.
Este még elküldtem az újabb részt a naplómból, és fél kilenctől odaragadtam a telefonfülkébe. Hideg volt. Csak fél órát traccsoltunk.


Szerda
Tegnap vége volt a nyárnak. A ház megtartotta a meleget, de odakinn nagyon hűs volt.
Reggel a paprikacsumával mentem az egerekhez, gondoltam, rég ettek már ilyet, megnézem, mit művelnek.
Semmit.
A két egerenty az odujukban mereven várták, hogy végső nyughelyükre kerüljenek. Béke poraikra.
Nincs jó hangulatom. A korábbi foglyaim ennél hidegebbet is kibírtak, kaja volt elég, nem tudom, mi volt a baj.
Most leszek igazán egyedül.
Odaültem a ládához, és átvezetékeltem Józsi lámpáit. Közben lefőtt a feketeleves.
Dél felé jött János. Anyu küldött megint egy csomagot. Volt benne egy nagyobb törülköző, meg sütemény. Jánostól kaptam egy Elka55-öt. Így egyben hozta el. Van benne vagy harminc darab reed relé. Mindkét bicikliben ki tudom cserélni a töröttet. Lehet újra mérni a sebességet, de leginkább a távolság érdekel. Mennyi km tehető meg javítás nélkül a bringáimon.
János megbírálta a kertem, hogy gazos.
Igaza van.
A szőlőtőkéről lekapkodott vesszőket, hogy az nem hoz termést, csak elviszi az 'erőt'.
Ja, gazdasági szemmel a szőlő is más világ. Nem csak buja növényzet.
A konyhai lefolyót kicsinek találta. Vastagabb szokott lenni.
Hát itt vékony lesz. A mosogatóban mindig is volt szűrő, és a befolyó vízvezeték vastagságának legalább négyszerese.
Nekünk elég lesz.
De betemetés előtt a csatornát úgyis kipróbálom.
Ma a fürdőszoba a fő csapás. Illetve a konyhai bevezető csövek.
Valamelyik ma beépül.

1 megjegyzés:

D írta...

szia
szóval mint a budafoki névtelen "szomszédasszony" üzenem, hogy őszinte kíváncsisággal olvasom a blogod, hiszen egy olyasmi idill testesít meg, amire minden városi vágyik. Még ha ez onnan nézve kényszer és küszködés is bizonyos fokig. Ha tehetném segítenék és felvásárolnám a Napmátkád minden készletét pulóverestül, ingatlanostul... De sose adjátok fel az álmaitokat, szóval csak így tovább, mi meg hadd olvassunk még.